Ola Källenius, a Mercedes-Benz jármű fejlesztési igazgatója osztotta meg egy interjúban, hogy az autógyártó hogyan és milyen irányban képzeli el az elektromos meghajtás fejlesztéseit.
Ezek a kérdések és a rá adandó válaszok az utolsó csavarig át fogják hatni a vállalat autóit, elsősorban az elektromos autók fejlesztésekor. Viszont Källenius azt is elismerte, hogy a belsőégésű motorok még jó darabig a mindennapi autózás részei lesznek. Pont ezért, bár a villamosítás kulcsfontosságú területévé válik, a vállalat nem tervezi megszakítani a gáz- vagy dízelüzemű járművek gyártását. Ezen technológiák mellett a vállalat még az üzemanyagcellás technológiát is továbbviszi egyes termékeiben. Källenius interjújának kulcspontjai:
- Kiterjesztett plug-in hibrid portfólió, ugyanez vonatkozik az üzemanyagcellás és a belsőégésű meghajtásra.
- Ezen maghajtásokra vonatkozó 3 fő irányvonal: kiemelt hatékonyságú belsőégésű motorok, szisztematikusan bevezetett hibridek, akkumulátor vagy üzemanyagcella-alapú meghajtások fejlesztése.
- Az elektromos autók 25%-os aránya a teljes felhozatalban 2025-re.
- Folytatódik a Clean diesel program, elsősorban az árufuvarozásban használatos járművekben.
- 10 milliárd eurós beruházás az elektromos autós fejlesztésbe és töltőállomások kiépítésére, ezzel összefüggésben partnerség a BMW, Ford és VW vállaltokkal Európa legkomolyabb töltőhálózatának létrehozására.
- Az első EQ modell, az EQC SUV érkezése 2019-ben.
- 2022-re legalább 10, tisztán elektromos meghajtású modell bemutatása.
- Az üzemanyagcellás GLC F-CELL bemutatása jövőre.
- 1,5 milliárd euró befektetése akkumulátorgyárakba (Kamenz, Stuttgart, Peking és Alabama helyszíneken).
- 1 millió darab akkumulátor gyártása éves szinten.
- Otthoni gyorstöltési technológiák kifejlesztése.
Ha a német autógyártó csak a felét megvalósítja fenti terveinek, büszkék lehetünk rá, hogy van ilyen vállalat Európában.