Legtöbbször, ha előkerül az elektromos autókról a szó, az emberek többsége még mindig az akkumulátorok körüli kérdések miatt ódzkodnak a vásárlástól. Kevés a megtehető kilométer illetve hamar tönkre mehet az akkumulátor… az állítás részben igaz, részben pedig hamis. Nagyon sokan az okostelefonokkal hasonlítják össze az e-autók akkumulátorát, itt teljesen hétköznapi dolognak számít, hogy egy-két naponta töltőre dugjuk a készülékeinket, mint ahogy az is, hogy nagyjából két-három év használat után az akkumulátor kapacitásának csökkenése is jól megfigyelhetővé válik.
Sokan az almát és a körtét próbálják összehasonlítani tévesen. A mobiltelefonok 300 ciklusra képes, „zacskós” tokozású lítium-kobalt-oxid (LiCoO2) összetételű lítium-polimer akkumulátort tartalmaznak, és naponta szinte teljesen le vannak merítve és újra fel vannak töltve, addig a mai elektromos autók 1.000-1.500 ciklusra képes, hengeres lítium-ion akkumulátort tartalmaznak lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (LiNiMnCoO2), összetétellel. Erről bővebben már olvashattatok nálunk egy nagyon jó cikket: „Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól” – ha még nem olvastad akkor mindenképp pótold!
A BMW akkumulátor-fejlesztési részlegének vezetője, Andreas Raith kijelentette, az az állításuk miszerint elektromos modelljeik ugyanolyan strapabíróak, mint hagyományos társaik, egyáltalán nem marketing duma.
„Ennek semmi köze a marketinghez, ugyanis ezeket az akkumulátorokat úgy tervezik meg, hogy addig tartsanak, ameddig maguk a járművek. Az utakon jelen lévő plug-in hibrid autókból álló flottáink által pontos adatokat kapunk erre vonatkozóan, ezek az adatok pedig megerősítik korábbi állításainkat”, mondta. A vezető szerint rossz berögződés az emberekben az akkumulátorral szembeni félelem és kétely, ám azt azért elismerte, hogy 15 év használat után már valóban megmutatkozhatnak a „kopás” jelei.
Elmondása szerint azonban a telepek kapacitása még így is 70-80 százalék körül alakulhat, amit ő személy szerint nagyon is elfogadható értéknek tart.