Egy skót házaspár gondolt egy nagyot és csapatával elindult a Mongol Rally-n. Ez idáig rendben is van, de elsőként egy teljesen elektromos autóval vágtak neki a távnak. A szerencsés autó egy Nissan Leaf volt, amit kicsit módosítottak az utcai változathoz képest. Standard 2016-os, 30 kWh-s Acenta felszereltségű modell volt az alap, amit egy Speedline SL2 Marmora keréktárcsákkal és ballonos gumikkal szereltek. A lengőkarok alá hegesztett lemezeket illesztettek, fonott fékcsövek, sárfogók és egy 6 mm vastag alumíniumból készült kartervédő is a kocsi aljára került. A tetőre egy Lazer Triple-R 16 LED-es fényhidat is felraktak ami további 16.400 lumen fényerőt biztosított az elhagyatottabb területeken. A rally-n nincs időmérés, így inkább a kényelemre hegyezték ki a nevezők az autóikat. A Leaf során a hangsúly inkább a tömegcsökkentésen és a további tárolóhelyek kialakításán volt. Az első vezető és utasoldal gyakorlatilag változatlan maradt. A hátsó üléssort és a biztonsági öveket kivágták, így 32 kilóval könnyebb lett az elektromos. Ide pont elfért a tűzoltó-berendezés és az egészségügyi készlet is.
A csapat nevét a Plug In Adventures-t a házaspár találta ki, Chris és Julie Ramsey. Július 16-án indultak útnak az Egyesült Királyságban található Goodwood Motor Circuit versenypályáról. Összesen 13 országot szeltek át, és 12.875 kilométert tettek meg. Ez idő alatt körülbelül 111 alkalommal töltötték fel az autójukat. Saját bevallásuk szerint kevesebb mint 100 fontból, ami kb 38.000 magyar forint. Szeptember 9-én érték el a Mongólia határtól északra található szibériai célt, Ulan-Ude városát.
Az út és a töltő hálózat Európában teljesen jó volt, ahol a Nissan töltőket használták, így mindössze 30 perc alatt 80%-ra töltötték fel autójukat. A fekete leves Bulgáriától indult, mivel itt már egyáltalán nem voltak villámtöltők kiépítve, és kénytelenek voltak alternatív megoldásokat keresni. Boltok, kávézók, éttermek, autókereskedések, rendőrőrsök vagy tűzoltóállomásokra kopogtattak be. Mindenhol teljesen pozitívan és jóindulattal fogadták őket. Csak néhány helyen kellett fizetniük a töltésért. Több helyen étellel és itallal is megkínálták a házaspárt vagy akár éjszakára is vendégül látták volna őket. Szibériában az is előfordult, hogy egy hivatásos villanyszerelőt kellett megkérni, hogy csatlakoztassa a LEAF-jüket a villanyoszlophoz.
Összességében a LEAF is megbízható társnak bizonyult. „A megbízhatóság terén az autó kifogástalanul teljesített. Volt egy defektünk, megsérült az egyik könnyűfém keréktárcsánk, leesett egy sárfogó, és valaki ellopta az egyik matricánkat. És ennyi!”
Az út során nagyon sokan érdeklődtek az autójuk iránt, a csapatnak feltett szándéka volt, hogy megosszák az e-autók üzemeltetésének előnyeit is. Christ még az Astana Nemzetközi Kiállításra is meghívták, melynek a 2017-es témája a „Jövő energiája” volt. Az expón a LEAF-et is kiállították.
A leghosszabb táv melyet egy töltéssel megtett a házaspár az 185 km volt. Átlagosan 153 km-t tettek meg egy töltéssel, így ügyelve arra, hogy rendelkezésre álljon valami tartalék vészhelyzet esetére, ha esetleg más alternatív áramforrást kell keresniük.
A LEAF-jük a rally után tehervonattal szeli át a kontinenst, hogy Észtországból további 4023 kilométert vezetve haza jussanak aberdeeni otthonukig. A házaspár és a NISSAN LEAF 16.700 kilométert tett meg összesen! Ami nem kis táv egy elektromos autóval.
Ha esetleg kedvet kaptál és Neked is volt hasonló tapasztalatod vagy túrád, akkor várjuk olyan e-autó tulajdonosok leveleit, akik szívesen bemutatnák a saját autójukat.(elektromos vagy plug-in hibrid). Írhattok mindenről, miért pont e-autó, napi városi használatról vagy akár hosszabb távú kirándulásról, utazásról. Fogyasztásról, töltési időről, töltő pontok használatáról. Előnyről, hátrányról! Videós bemutatót is szívesen fogadunk!
Ezeket a postokat egy külön létrehozott vendég blogger menüpontban publikálnánk!
Így még több ember megismerné az e-autózást!
A beszámolókat erre az email címre várjuk: admin@e-cars.hu
Bővebb infó: itt