Az olajár hatása az elektromos autókra

0

A Volkswagen fő stratégiai vezetője azt állítja, hogy még egy éven át tartó, drasztikus olajár-csökkenés sem lassítaná le az autógyárak átállását az elektromos járművek gyártására. A VW-nek és szinte minden gyártónak hosszútávú stratégiája van arra nézve, hogyan tudnák csökkenteni az autóik károsanyag-kibocsátását és ennek a stratégiának kulcsfontosságú részét képezik az elektromos járművek.

Michael Jost, a VW stratégiai vezetője szerint lehetséges, hogy a kőolaj ára a következő napokban, hetekben, vagy akár egész évben csökkenni fog, azonban hosszú távon nem lesz olcsóbb és nem fog változtatni a cég CO2 csökkentési céljain.

A kőolaj ára ezen a héten körülbelül a negyedével esett vissza, az alacsonyabb energiaigény miatt, amit a koronavírusnak „köszönhetünk”.  

Michael Jost azt is elmondta, hogy a Volkswagen most fejleszti az utolsó belső égésű motort, amit kereskedelemi forgalomba hoznak, ezek valószínűleg 2026-ban fognak megjelenni a piacon. Jost megjegyezte továbbá, hogy a cég figyelmének „középpontjában” az elektromos járművek állnak, de azért még fejlesztenek plug-in hibrid autókat is.

Dan Ives szerint, aki a Wedbush Securities elemzője, a Teslának sikerülhet rácáfolnia arra az elméletre, hogy alacsony olajárak mellett az emberek nem fognak elektromos autókat vásárolni. Köszönheti ezt kiváló menettulajdonságain kívül annak a fejlett technológiának is, amivel fel van vértezve.

Paul Gong, az UBS elemzője szerint az alacsony olajár meghatározó lehet az Egyesült Államokan, azonban a világ két másik nagy villanyautós piacán, Európában és Kínában már kevésbe. Kína már elkötelezte magát az elektromobilitás terén és ez az európai gyártóknak is ad egy biztos hátteret.

Továbbá azt is látnunk kell, hogy hosszabb távon a lítium árának csökkenése meghaladja majd az olajár ideiglenes csökkenését. A Bloomberg által készített grafikonon jól megfigyelhető a lítium-ion akkumulátorok árának csökkenése 2010. óta.

Tehát összeségében az elemzők szerint az olaj árának csökkenése nem fogja nagymértékben befolyásolni az autóvásárlókat. Különösen igaz ez az újgenerációs vásárlókra, akik már inkább környezettudatosságból vásárolnak elektromos autókat nem pedig azért, hogy spóroljanak az üzemanyagon.