2020. egy történelmi év lesz a Tesla számára, több okból is, mint azt gondolnánk. A 2017.-től 2019.-ig tartó időszakban a cég rengeteg dolgot jelentett be, általában elég látványos eseményeken. Például ebben az időszakban jelentették be a Semit, az új generációs Roadstert, a Model Y-t, és legutóbb a nagy port kavaró Cybertruckot. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy idén nem várható olyan bejelentés, amely új autóról szólna. A jelek szerint a Tesla elkezdi a folyamatoptimalizálást annak érdekében, hogy a cég profitábilis legyen.

2018. kivételével a Teslánál bevett szokás volt a járművek és az energetikai termékek folyamatos bemutatása. Azonban Elon Musk maga mondta a Cybertruck premierjét követően, hogy most egy ideig nem lesz hasonló esemény. Valószínűleg ettől függetlenül idén megjelenik a Model S Plaid verziója, de a Raven S kivitelhez hasonlóan csak „fű alatt”, szépen, finoman.

Valószínű, hogy az előző évekkel ellentétben, miután a Model Y kiszállítása megkezdődik, a Tesla nem egy következő modell bevezetésére fog koncentrálni. Inkább kerül fókuszba a megfelelő mennyiségű autó legyártása, és azok kiszállítása, valamint az alaptechnológiák, és főleg az akkumulátorok fejlesztése. Ez köszönhető részben annak is, hogy belátható időn belül 3 új modell is sorozatgyártásba kerül: a Semi, a Roadster és a Cybertruck.

Hirdetés

Az ok, amiért a Model Y a vártnál korábban megérkezett, nagyon egyszerű: hasonlít a Model 3-ra. Ez azonban nem pusztán hasonlóság, az alkatrészek 75 százaléka megegyezik a két modellben. Úgy tűnik, a Tesla megtanulta a leckét a Model S és a Model X tapasztalataiból, ahol merőben eltérő alkatrészekből rakták össze a két autót, és ez jelentős késésekkel járt.

Az érkező három jármű azonban nem olyan sima ügy, mint a Model Y, amiben ugyanazt az akkumulátort használják, mint a Model 3-ban. Ezek a modellek valószínűleg már mind a Tesla legújabb és legjobb akkumulátorcsomagjával lesznek ellátva.

A Tesla Semi esetében egyesek 1 MWh kapacitású akkumulátorcsomagot prognosztizálnak, amely arányaiban kevesebb cellából állna, mint a Model 3 akkupakkja. A Cybertruck nem olyan nagy, mint a Semi, de figyelembe véve az aerodinamikai jellemzőit, és azt, hogy 800 km hatótávot ígérnek 70000 dollár alatt, úgy tűnik, valóban van valami a kezükben. A végére marad a „nagyágyú”, amire azt mondta Elon Musk, hogy: „Ad egy gyomrost a benzineseknek”, az új generációs Tesla Roadster, 200 kWh-s akkumulátorral és 1000 km hatótávval.

Az érkező modellek teljesítményét figyelembe véve nem csak az érkező járművek lesznek nagyon fontosak a cég számára, hanem a bennük lévő akkumulátor-technológia is. Nem figyelmen kívül hagyva azt, hogy ezek a műszaki áttörések a Tesla energetikai üzletére is kihatással lesznek.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.