A Gloucestershire-i rendőrség 75 új Nissan elektromos járművel bővítette autóflottáját, hogy csökkentsék szén-dioxid kibocsátási mutatójukat. A csúcstechnológiájú autók a Gloucestershire Constabulary flottájának több mint ötödét kiteszik, évente több mint 190 tonnával csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást, és nem utolsó sorban csaknem 136 000 fonttal csökkentik az üzemanyag-számlát.

A 75 jármű nagy része, 66 autó, Nissan Leaf, ebből 11 rendőrautó lesz.  A fennmaradó kilenc jármű Nissan e-NV 200 típusú modell lesz, amelyek hasonló futóművel és technikai paraméterekkel rendelkeznek, mint a Leaf, de a városi szállítmányozás szempontjából praktikusabbak a nagyobb rakodóterük miatt.

A járműveket minden éjszaka fel tudják majd tölteni az EV-állomáson, ahol a 7 kW-os töltők állnak rendelkezésre.  A Leafek egy töltéssel akár 385 km-t is képes megtenni, míg az e-NV200 nagyjából 300 km-es hatótavval rendelkeznek.

Hirdetés

Nem idegen egyébként a város rendvédelmi szervei számára az elektromos hajtású rendőrautó, egy ideje ugyanis rendelkeznek már egy kisebb Leaf-flottával. Először 2016-ban néhány első generációs Leaf-et vásároltak, majd 2018-ban második generációs modellekre cserélték a meglévő e-autóikat.

Az vezetés azt is várja, hogy pénzt takarítson meg az autók üzemeltetése során az üzemanyag-számlák és a szervizköltségek csökkentésével. A Gloucestershire Constabulary szállítási szolgálatának vezetője, Steve Imm azt mondta, növelni tervezik az elektromosan hajtott járművek arányát, amint a technológia ezt lehetővé teszi (valószínűleg a hatótáv-kérdésre és a töltés megszervezésének fejlesztésére gondolt). A következőket mondta a szervezet főnöke:

„2 éve áttekintettük flottánkat annak érdekében, hogy megvizsgáljuk, mely járműveink helyettesíthetőek e-autókkal. Az átvizsgálás eredményeképp úgy gondoltuk, járműparkunk 21 százaléka lecserélhető. Két év alatt ezt sikerült megoldanunk, és a következő 4 évben az autóink további 40 százalékát tervezzük elektromosítani. Számunkra ideális választás ugyanis az elektromos hajtás, munkatársaink nem használják autóinkat a nap 24 órájában, illetve napi 120 km-nél nem mennek többet. Az általunk használt EV-k hatótávja így bőven elegendő. A Leafekben eddig csak egy fékbetétkészletet cseréltünk, mivel a regeneratív fékezés miatt nem kopik a fékrendszer. A szervizelési időt megtakarítva így egyszerre több autónk tud futni a terepen.”