A 2018 júliusában megjelent szabadalmi kérelemben közölt képek alapján arra lehetett következtetni, hogy a Model Y váza egy újfajta préselési technikával készülhet. Mikor Elon Musk Shanghaiban járt az új Gigafactory megnyitóján, akkor ott is megemlítette, hogy a Model Y lesz a leghatékonyabb SUV, melyhez fejlett gyártástechnológia is párosul majd. Most pedig, ha hihetünk egy Nafnlaus nevű Twitter-felhasználónak, a jövő elérkezett.

A Nafnlaus izlandi nyelven névtelent jelent, tehát nem tudjuk, hogy mi alapján posztolt Twitteren, de úgy tűnik, tudja miről beszél.

A rejtélyes Twitter-felhasználó a fenti képet használja arra, hogy szemléltesse mire is gondol. A képen a bal hátsó kerékdob belseje látszik, amelynél egy igencsak érdekes mintára lehetünk figyelmesek. Egy ilyen mintázatot létre lehet hozni ugyan hegesztve is, de tömeggyártásba semmiféleképpen sem kerülhetne úgy.

Hirdetés

A szabadalmaztatott óriási prés azonban nem csak a Model Y hátulját hivatott megcsinálni, hanem az egész vázat. Lehetséges persze, hogy Nafnlaus csupán erre utalt, mivel a képen csak ez bizonyítja a préselési folyamatot. Azonban, ha a szabadalmat sikerült kivitelezni, az egész váz készülhet ezzel a módszerrel.

Azonban ez egyelőre még csak egy Twitter-poszt, sem a Tesla részéről nem érkezett megerősítés, hogy valóban erről van szó, sem olyan hozzáértő mérnököktől, akik releváns információval szolgálhatnának. Így csak abban bízhatunk, hogy Nafnlaus ért hozzá.

A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát.

Kutatások szerint a préselés lassíthatja a nagy volumenű termelést, szóval elképzelhető, hogy a Tesla megtalálta a módját annak, hogy ez ne így legyen. Ebben az esetben a vállalat nem csupán egy innovatív karosszériagyártási megoldást alkalmazott, hanem lehetséges, hogy a préselés egészét is forradalmasította.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.