200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait

0

Tegnap Erik már írt erről egy cikket, azonban merüljünk el kicsit a számokban. Megmondom őszintén, hogy nekem is először a Nissan jutott volna az eszembe mint márka aki a legtöbb e-autót értékesíti az öreg kontinensen.

A Renault egyszerre lépte át az európai 200 000-es és a francia piaci 100 000-es szimbolikus értékesítési álomhatárt. A folyamatosan növekvő eladások mellett ez az eredmény is megerősíti a Renault európai vezető pozícióját az elektromos autók piacán. Európában közel minden harmadik eladott elektromos járműből egy Renault. A 2011-ben elindított választékával a Renault, mint az elektromos autózás egyik úttörője a negyedik évet zárja európai piaci elsőként. Az európai utakon futó elektromos autók közül majd minden harmadik Renault gyártmány. 2018-ban a Renault elektromos jármű értékesítése 36%-al nőtt, az év második felében ez +61%-os növekedést jelentett. Franciaországban 56,8%-os piacrészt mondhat magáénak a márka, személy- és kishaszonjárműveivel.

Büszkék vagyunk arra, hogy Európában több mint 200 000 ügyfél tette le a voksát a Renault valamelyik modellje mellett, és vált az elektromos autózás az élete részévé. Természetesen ez csak egy lépés azon a hosszú úton, amelyen járunk: az elmúlt tíz évben világossá tettük azt, hogy az elektro-mobilitás mindenkinek jár. A Renault Csoport ambíciója nem kevesebb, mint 10%-nyi szelet abból a tortából, amely 2022-re az értékesítést jellemzi majd. Azért, hogy ezt elérjük, 8 elektromos modellt küldünk csatába a közeljövőben, hogy ezek alkossák a választékunkat.” – mondta el Gilles Normand, a Group Renault EV elnökhelyettese.

A választékot folyamatosan fejleszti a gyártó, például a hatótáv vagy a még gyorsabb töltés területén. A két zászlóshajó a városi kisautó ZOE és a Kangoo Z.E. kishaszonjármű. A ZOE tagadhatatlanul a piaci etalon marad, hiszen 40 000 példányban kelt el csak a tavalyi év folyamán, ebből 18 000 a francia piacon. Hat évnyi folyamatos piaci siker után is csábítja az ügyfeleket vonzó formáival és 300 kilométeres valós (WLTP) hatótávjával. A Kangoo Z.E. is uralja az európai piacot a saját szegmensében, 2018-ban 51,5%-os piacrészt tudhat a magáénak.

Hazánkban is egyre népszerűbb az elektromos autózás

Az elmúlt években az elektromos autózás egyre nagyobb szerepet kap a közbeszédben, és örömmel tapasztaljuk, hogy az elektromobilitás iránti érdeklődés is folyamatosan növekszik. A Renault Hungária a Csoport fejlesztési eredményeire támaszkodva kívánja a hazai érdeklődőkkel is megismertetni ezt a közlekedési formát. Ennek érdekében 2019-ben kiemelt erőfeszítéseket teszünk, mind kommunikációban, mind pedig a termékek kézzelfoghatóságát illetően.” – húzta alá Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezetője.

2018 júniusában a Groupe Renault egymilliárd eurós befektetést jelentett be az elektromos jármű gyártásba Franciaországban, az Alliance terveivel összhangban. 2022-re a Csoport tervei között szerepel:

  • Az új Alliance elektromos platform piacra dobása, amely Douai-ben, a Renault második elektromosautó-gyártósorán készül majd
  • A ZOE gyártási kapacitások megduplázása a flins-i üzemben és az új ZOE bemutatása, amelyet szintén itt gyártanak
  • Cleonban háromszorosára nő majd a motorokat előállító termelőkapacitás, és 2021-ben jön az új generációs motor is
  • Maubeuge-ben is befektetéseket eszközöl a csoport, így az új generációs Kangoo-család és az elektromos Kangoo Z.E. kishaszonjármű is itt készül majd.

ZOE és Kangoo Z.E. értékesítési eredmények 2018-ban

 

   Európa Franciaország
ZOE 39 448 db

(18.2% EV piacrész)

18 011 db

(54.9% EV piacrész)

KANGOO Z.E.

 

8747 db

(40.9% EV LCV piacrész)

4 176 db

(51.5% EV LCV piacrész)

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!