Tesla Model X fél millió kilométer után

0
Hirdetés

A dél-kaliforniai személyszállító cég, a Tesloop csak Tesla járműveket üzemeltet flottájában, mely egyik tagja, egy Model S tavaly júliusban érte el a 400.000 mérföldes megtett távolságot. A cég már régebben is bemutatott egy Model S-t,  ami akkor érte el 2 éves korában a 300.000 mérföldes távolságot, ami alatt a Tesloop számításai szerint az üzemanyagon és a kevésbé karbantartásigényes autótartáson közel 60.000 dollárt spórolt meg, miközben az autó Los Angeles és Las Vegas kötött szelte az utat. A 400.000 mérföldes autóra a használata során közel 19.000 dollárt kellet csak karbantartásra költeni, ami 0.05 dollár/mérföld. Ez egy átlagos autó esetében közel 67.000 dollárba került volna. A teljes költésről egy táblázatot is készített eHawk, amit ITT lehet tanulmányozni.

A másik fontos, ami a legtöbb embert érdekelné, az az akkucsomag állapota, de ebből a szempontból nem tud hiteles adatokkal szolgálni az autó. Sajnos kétszer is kellett az autóban akkumulátort cserélni, az elsőt még 194.000 mérföldnél, amikor a degradáció már 6% feletti lett, ám a Tesla szervize károsodásokat fedezett fel az autóban, vélhetően a sűrű Supercharger töltés miatt. A Tesla az alábbi indoklást adta ki:
“Megállapítottuk, hogy a nagyfeszültségű akkumulátorban az állandó Superchargerrel 100%-ra töltés károsodást okozott, főleg, hogy pihentető időszak nem lett közbeiktatva. A nagyfeszültségű akkumulátor cseréje jóváhagyásra került, továbbá javasoljuk az ügyfélnek, hogy ne mindig csak Supercharger töltési módot használjon és nem mindig 100%-ra töltse az akkumulátorokat. Továbbá javasoljuk az ügyfélnek, hogy az alacsony feszültségű töltést (vélhetően 230V-ra gondolnak, Európa esetében) 3 órával a vezetés befejezése után kezdje meg.”

 

Hirdetés

 

Jelen cikkünk pedig egy Model X-ről szól, egészen pontosan egy 90D típusú modellről amit a Tesloop még 2016 augusztusában vásárolt. Az autó Los Angeles, Palm Springs és San Diego között szállítja az utasokat. Ahogy a fenti videón látható, a világos belső még mindig lenyűgöző állapotban van.

Pedig a Model X-ben már több mint fél millió kilométer van, egészen pontosan 563.000 (350.000 miles). Ha egy kicsit matekozunk akkor rájöhetünk, hogy átlagosan havonta 20 ezer kilométert tettek meg az autóval, naponta pedig több mint 600-at. A Deuxy a flottában a legtöbbet futott pédány amiben még az eredeti akkumulátor hajtja az e-autót.

A fenti képen jól látható, hogy kezdetben 95%-os töltöttségnél közel 250 mérföldet tudott az autó, majd két évvel később beállt 214 mérföldre. 12,6%-os degradációt szenvedett el az akkumulátor több mint fél millió kilométer alatt.

Az autó teljes leírását és a karbantartási költségeket itt pontosan végig lehet követni.

És akkor most el lehet gondolkodni, hogy mennyire strapabíróak ezek az elektromos autók és a sokak által megkérdőjelezett akkumulátorok.

Mi a véleményed? Regisztrálj újonnan indult fórumunkba ahol elmondhatod a véleményed:  “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt!

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!