Az osztrák Kreisel cég egy érdekes fejlesztést mutatott be a napokban, az persze kérdéses, hogy mekkora a létjogosultsága.

A jelenlegi e-autók szinte egyik sem rendelkezik a klasszikus értelemben vett sebességváltóval, hiszen ezek a meghajtás-rendszerek azonnal tudják szállítani a nyomatékot, ha szükséges. Ez is az egyik előnyük a belsőégésű motorokkal szerelt autókkal szemben, hogy egy olyan alkatrész hiányzik belőlük, aminek javítása akár súlyos ezrekben mérhető.

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

A Kreisel azonban kísérleti jelleggel megalkotott egy 2 sebességes váltót, direkt e-autók számára- A céget nem érheti kritika, hiszen nagy e-autós tapasztalat áll a hátuk mögött, elég csak az elektromos tűzoltóautójukra, vagy az Arnold Schwarzenegger számára átalakított Hummerre gondolni.
Markus Kreisel (co-CEO, Kreisel Electric) így kommentálta a bejelentést:
“Úgy döntöttünk, jelentős kihívás elé állítjuk magunkat azzal, hogy egy ultra-könnyű, elektromos szuperautót építünk egy történelmi alapokkal bíró járműből, beépítve abba a sebességváltónkra vonatkozó fejlesztésünket is.”

A cég egy Porsche 910est alakított át és építette bele a 2 sebességes váltóját:

Philipp Kreisel (co-CEO, Kreisel Electric) is beszélt kicsit a fejlesztésről és a termékről:
“A rendszer alapja egy elektromos olaj-olajszivattyú, beépített olaj tartállyal, ami lehetővé teszi a hatékonyság maximalizálását. A súrlódásból adódó veszteségeket pedig a csapágyak elrendezésével optimalizáltuk. Az elektromechanikus sebességváltó-szinkronizálás biztosítja majd a lehető legrövidebb forgatónyomaték-megszakításokat, melynek köszönhetően 0,25 másodperces sebességváltás érhető el. Ily módon a súrlódó elemek által okozott bármilyen hőhatás és a váltó esetleges, alkatrészekre gyakorolt koptató hatásai gyakorlatilag kiküszöbölhetők. A beépített integrált differenciálzár biztosítja a megszakítás nélküli nyomatékátvitelt csúszós úton is. Végül, de nem utolsósorban jelen lesz egy moduláris interfész, amely támogatja a motor- és átviteli rendszerek széles körét.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]