Pár napja arról írtunk, hogy Elon Musk mégsem vezeti ki a tőzsdéről a Tesla-t. Eközben pedig szépen lassan elkezdtek szivárogni az információk Elon Musk többé-kevésbé magánakciónak nevezhető lépéséről, így egyre többet tudhatunk abból, pontosan mi is állt a Tesla tőzsdei kivonása mögött.

Elon Musk úgy indított a Twitteren, hogy a Tesla tőzsdei kivonásához szükséges anyagi fedezet rendelkezésre áll. Nemsokkal később pedig kiderült, hogy a pénz a szaúdi szuverén alapkezelőtől érkezett volna. A legfrissebb információk szerint a szaúdi alapkezelő vezetői egyáltalán nem nézték jó szemmel azt, hogy Musk azelőtt tette közzé a kivonásról szóló hírt, hogy velük egyeztetett volna. Ráadásul, ők csak egyszerű részvényesként lettek volna érdekeltek a projektben. Plusz infó, hogy a bejegyzés hatására a tőzsdefelügyelet is vizsgálódni kezdett a szaúdiaknál és a Tesla-nál is. Ez lehetett az egyik oka annak, hogy a kaliforniai gyártó zárt részvénytársaságba fordításából semmi sem lett. Pedig a szaúdiak komolyan érdeklődtek a befektetés iránt! Szerették volna, ha egy technológiai vállalat is megjelenik a térségben, elősegítve ezzel az olajtól való függetlenedést. Mindez meghiúsul, válaszlépésként pedig a Lucid Motors felé fordultak egy egymilliárd dolláros befektetéssel segítenék a start up-ot.

További érdekesség, hogy a Wall Street Journal értesülései szerint a potenciális befektetők között a Volkswagen AG és a Silver Lake is ott szerepelt, amely páros mintegy 30 milliárd dolláros befektetéssel lett volna jelen az ügyletben. Az üzlet megkötésén dolgozó csapat azonban jelezte Musk felé, hogy a pénzt feltételekkel bocsátanák a vállalat rendelkezésére, és az új befektetők komolyan beleszólnának a jövőt érintő döntésekbe, ez pedig már a kaliforniai gyártónak sem tetszett.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]