A WirtschaftsWoche több olyan mérnököt megszólaltatott, akik számos Model 3-at szétszereltek különböző német gyártóknak. Elmondásuk szerint volt olyan eset mikor a mérnökök kiszámolták, hogy becslések szerint nagyjából 28 ezer dollárból állít elő a Tesla egy Model 3-at.
Így pedig adja magát, hogy a 35 ezer dolláros alapmodell ami még el sem érhető, komoly profitot eredményez. A 28 ezer dollárból körülbelül 10 ezer az összeszerelés és további 18 ezer az anyag és egyéb költségek. A mérnökök szerint a legnagyobbat a saját akkumulátorain spórolja a Tesla. Ugyanis a Panasonic-kal rájöttek, hogy hogyan lehet az új “2170” típusszámú cellákat kevésbé kobaltfüggővé tenni.
Ennek azért van jelenleg különösen nagy jelentősége, mert a kobalt ára az utóbbi másfél évben a háromszorosára emelkedett, így az, hogy a Tesla akkumulátorai mindössze harmadannyit igényelnek, mint a riválisok fejlesztései, komoly anyagi előnyt jelent a vállalat számára. A mérnökök szerint, ha a kaliforniai autógyártó eléri a tervben meghatározott heti 10 ezres darabszámot, akkor a Model 3 valóban jelentős mértékben éreztetheti majd a hatását a bevételi oldalon.
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.