A Volkswagen Motorsportnál az egész hegyi versenyes projektet az átfogó F1-tapasztalattal bíró Willy Rampf vezeti, aki elmondta, hogy az I.D. R Pikes Peak tervezését számítógéppel végezték, és tudták, „nincs idejük arra, hogy több tesztautót is építsenek, tehát rögtön az első nekifutásnak be kellett jönnie”. A cél a kellően nagy teljesítmény mellett a minél alacsonyabb tömeg elérése volt a cél – nagyon úgy néz ki, hogy ez sikerült is a fejlesztőknek.

A végső autó kevesebb mint 1100 kilót nyom sofőrrel együtt, említette a a divízió technikai igazgatója, François-Xavier Demaison. Hozzátette, hogy a simulációk során fokozott figyelmet fordítottak a szilárd, de kompakt megoldásokra. Ezért majdnem teljesen mellőzték az olyan drága anyagokat, mint a titán. A váz, a felfüggesztés és a biztonsági struktúra részei szinte egy az egyben acélból és alumíniumból készültek. 

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-bullhorn” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Kiderült, hogy az I.D. R Pikes Peak összesen 680 lóerős amit az első és a hátsó tengelyen található elektromos motorok révén ér el az elektromos autó. Akkumulátorai pedig annyira kompaktak, hogy a versenyző – Romain Dumas – mögött és mellett tudták beépíteni őket, ezzel pedig tökéleres súlyelosztást értek el.

A váz egyes elemei és az aerodinamikai komponensek a rendkívül könnyű karbon-kevlár kompozitból készülnek, ami kapcsolódási pontot hozott létre a közúti I.D. modellekkel, melyek az elkövetkező években jelennek meg az utcákon. Rampf megerősítette, hogy a fejlesztés során szorosan együtt dolgoztak a Wolfsburgban aktív kollégákkal. A cockpitot ultrakönnyű karbon alkotja, a partnerként szerepet vállaló OMP a lehető legkönnyebbre vette Dumas overálját, az üléshuzatot és a hatpontos biztonsági öv anyagát. Még a szponzorok logóit is nyomtatás révén helyezik el az overálon, ellentétben a varrott logókkal, spórolva a tömegen.

Utóbbit illetően egy kis akadályba ütköztek a szakemberek, ugyanis a Pikes Peak International Hill Climb szabályai kikötik, hogy minden versenyzőnek viselnie kell egy nagy, 40 négyzetcentiméteres „emblémát”, ami az esemény hivatalos logója. A Volkswagennél úgy tervezték, hogy ezt is nyomtatás révén viszik fel az overálra. „Ezt elutasították. A szabályok értelmében fel kell varrni. Az ehhez használt fonál majdnem annyit nyom, mint maga az overál”– mondta Demaison egy kacsintás kíséretében.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]