Ti már belegondoltatok, hogy a jóval nagyobb súly és az instant elérhető nyomaték jelenléte az elektromos autóknál mennyire koptatja a “hagyományos” autókhoz kifejlesztett abroncsokat?

Nos, a Goodyear, mint a világ egyik vezető abroncsgyártója, már erre az igényre is gondolt. Tartós tesztek sora és vizsgálatok után arra a megállapításra jutottak, hogy egy belső égésű motorral szerelt járműhöz fejlesztett abroncs nagyjából 30%-al gyorsabban jut el arra a szintre, amikor már cserélni kell azt, ha elektromos autón használják.

Az idei Genf Motor Show-n jelentette be a gyártó az “EfficientGrip Performance with Electric Drive” technológiát, amitől a gyártó azt várja, hogy csökkenteni fogja a hirtelen fellépő magas nyomaték-okozta kopást. Chris Delaney (President of Goodyear Europe, Middle East and Africa) is nyilatkozott az új abroncsról:
“A növekvő szabályozás, a kibocsátás csökkentése, a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőség csökkentése és az akkumulátoros technológiák gyors elnyerésének kombinációja ideális környezetet teremt az elektromos járművek számára. Együtt dolgozunk az autógyártókkal, hogy jövőre már bemutathassuk az Electric Drive Technology nevű fejlesztésünket, melynek célja a növekvő járműszegmens egyedülálló teljesítménykövetelményeinek kielégítése.”

Az abroncs pedig így néz ki:

A Goodyear szerint az új abroncs segít majd a hatékonyabb energiafelhasználásban is, ami hatótáv-növekedéshez is vezet majd végső soron.

Megnövekedett hatótáv az innovatív Tread Designnak köszönhetően: A futófelület vékonyabb szegélyei (kis csatornák) lehetővé teszik, hogy az abroncs nagyobb felületen érintkezzen az aszfalttal, mint a hagyományos radiális hornyokkal rendelkező abroncsok. Minél nagyobb felület érintkezik az úttal, annál nagyobb tapadás érhető el, így a gumiabroncs hatékonyabban birkózik meg a magas nyomatékkal, miközben a jármű által leadott magas teljesítmény ideális körülmények között tartja, még nedves úton is. A futófelület kialakítása meggátolja a hanghullámok belépését a hornyokba, csökkentve a zavaró hangok belépését az utastérbe.
A nagyobb önsúly elviselése: A gumiabroncs üregének alakja optimalizálva lett az akkumulátorok miatti magasabb önsúlyhoz, miközben fenntartja a futófelület optimális méretét a jobb teljesítmény érdekében.
kiterjesztett hatótáv: A futófelület anyagának tulajdonságai rendkívül alacsony gördülési ellenállásra vannak hangolva, hogy meghosszabbítsák a jármű hatótávolságát, ezenkívül az oldalfalat úgy tervezték, hogy csökkentse az aerodinamikai hatásokat. Így a profil kevesebb forgó tömeget eredményez, aminek kevesebb energiafogyasztás a vége.

Az alábbi videóban Mike Rytokoski (Vice President, Chief marketing officer – Europe) beszél kicsit az újdonságról.