Több, mint félmillió elektromos utasszállító járművet (nem igazán szeretjük a kifejezést, mert esetünkben a hibrid és plug-in járművekre is utal) adtak el Európában (hagyományosan szólva) a tavalyi évben.

Hagyományos hibridet (teljes hibrid + enyhén hibridek): 303,505 (~29%)
Plug-in hibridek: 112,999 (~17%)
Teljesen elektromos: 90,795 (~3%)

Első pillantásra, azt várnánk, hogy a plug-inek gyorsabban gyarapodnak mint a hibridek, de ez nem így van.

A tisztán elektromos autók (BEV), legalábbis a tavalyi évre vonatkozóan szemlélve az okokat , mint az kiderült az USA-ban 2015-ben, késői bemutatása volt a várva-várt modelleknek (mint a Renault ZOE Z.E. 40 például).

Érdekes lesz vagy sem, idén több nyereséget fogunk látni a plug-in autók eladása terén a hibridekkel szemben; a korai adatok március közepéig mérve jelenleg pozitív eredményeket mutatnak a plug-in autókra vonatkozóan, legalábbis egy kis előnnyel.

Más különféle alternatív üzemanyagot használó autók (például a fölgázt használó járművek (NGV) + autógázt (LPG) használó járművek + etanolt használó (E85) jűrművek (20% alatt van, ~176,730).

A legnagyobb piacok, a hajtáslánc típusok függvényében:

Tisztán elektromos járművek (BEV):

– Franciaország – 21,751
– Németország – 11,410
– Egyesült Királyság – 10,264

Plug-in hibrid járművek (PHEV):

– Egyesült Királyság – 24,714
– Hollandia – 18,612
– Németország – 13,751

Hibrid elektromos járművek (HEV)

– Egyesült Királyság – 52,002
– Franciaország – 50,961
– Olaszország – 37,128

[ult_createlink title=”Hozzászólnál? Itt megteheted!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fe-cars.hu%2FSMF%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:25px;”]