Mint ahogy már beszámoltunk róla, júniusban startol Norvégiában a Chevrolet Bolt EV európai megfelelője az Opel Amera-e. A MotorTrend magazin kiderített róla 11 érdekességet.

  • Közel 250 kilométert tud megtenni teljesen feltöltött akksival és a legnagyobb sebességgel amire a kocsi képes (~150km/h). Persze úgy, hogy nincs bekapcsolva a fűtés és a klíma sem!
  • Asszimetrikus első ülések. Az autó első üléseinek háttámláiba oldallégzsákok kerültek, ami miatt a legtöbb autóhoz hasonlóan az ajtó felőli oldal valamivel szélesebb a másiknál. Az ülés másik oldalán ezt általában extra töméssel kompenzálják, de a Bolt esetén a tágasabb utastér érdekében inkább asszimetrikusan alakították ki az ülést.
  • Önellenőrzés indítás előtt.  A start gomb megnyomásakor a központi vezérlő 35 alrendszertől kér be adatokat, ezek az alrendszerek pedig összesen 1400 részegységet tesztelnek le az indítás pillanatában. A teszt jellemzően 0,5 mp alatt lefut, így nem lassítja az indulás folyamatát.
  • Trükkös váltókar. Az Opel Ampera-e egy pedálos, ami regeneratív módban nem kúszik  ha levesszük a lábunkat a fékről, így könnyű megfeledkezni arról, hogy az autó sebességben van. Ha ilyenkor kiszállunk az autóból, az komoly balesetveszélyt is jelenthet. Ezt megelőzendő az autó a fékekkel rögzíti a kerekeket, ha kikapcsoljuk a biztonsági övet, és parkoló állásba kapcsol, ha kinyitjuk a vezető oldali ajtót. Ha a sofőr elsétál az autótól, akkor az egy óra után kikapcsol. Ha a kulcs a kocsiban maradt, akkor két órán keresztül vár a működő autó a sofőrre.
  • Vízmelegítős fűtés. Az Ampera-e fűtőrendszerében a fűtőszál nem a befújt levegőt melegíti fel, hanem a hagyományos autók fűtőrendszeréhez hasonlóan egy hűtőfolyadékot melegít, mint egy átfolyós vízmelegítő.
  • A 60kWh-s akksi sokkal nehezebb(60kg-al), mint a nagy szilárdságú acél és az alumínium elemek ügyes kombinálásával készült 370 kilós karosszéria.
  • A hátsó ülések alatt az akkumulátor felső részén található egy áramtalanító kapcsoló, amivel a nagyfeszültségű áramköröket lehet teljesen áramtalanítani.
  • Meredek lejtőn lefelé, nagy lendületről lassulva, ha az erős regeneratív féket használjuk, akkor az akkuba akár 70 kW teljesítménnyel is visszatölthető az autó lassításakor felszabaduló energia. Ez összemérhető a villámtöltő csatlakozón keresztül betölthető teljesítménnyel.
  • Hill Top Reserve ami a Bolt/Ampera-e egyik menüpontja. Bekapcsolt állásban az akkumulátort az autó csak 90%-ig engedi tölteni, így a hegyen lakó autósok otthonról elindulva is be tudják gyűjteni a regeneratív fékezés energiáját (nem csak spórolnak vele, de a hagyományos fékeket is kímélik). Ez az opció ráadásul nem csak be- és kikapcsolható, hanem olyan állása is van, hogy csak otthon vagy csak az otthonunkon kívül legyen aktív.
  • A hátsó ablakmosó aktiválásakor egy szórófej letakarítja tolatókamera lencséjét is, így a kép még latyakos időben is tisztán látható. Ugyanígy, ha az első ablaktörlők be vannak kapcsolva, akkor hátramenetbe váltáskor az autó automatikusan letörli a hátsó ablakot is, így aktiválva a tolatókamera mosót is.
  • A műszerfal közepén lévő LED töltéskor nem csak azt mutatja, hogy az autó éppen tölt, hanem azt is, hogy nagyjából hogy áll a töltés. 25% alatt: egy villanás, 25-50%: két villanás, 50-75%: három villanás, 75% felett: négy villanás.Ha pedig teljesen kész a töltés akkor folyamatosan világít a LED.