Teljesítmény és tisztaság tökéletes kombinációja.

Utat mutat a jövőbe – különösen gazdaságos, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technikájának köszönhetően a Passat GTE mély benyomást keltő dinamikával és ugyancsak meggyőző takarékossággal bír.

Kék díszléc fut végig a krómozott hűtőrácson, s egészen a fényszórókig ível – annak egyértelmű jelzéseként, hogy a Passat GTE a Volkswagen elektromos illetve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid családjának tagja. E jövőbe mutató járművek szembetűnő közös ismertetőjegye a C-alakú nappali menetfény, amely a Passat GTE esetében markáns keresztbordákkal a lökhárítóba integráltan működik. Az egyéni világítási képet már alapkivitelben LED-fényszórók teszik teljessé, mely nagyban hozzájárul a Passat GTE impozáns és kifejező megjelenéséhez. A különösen gazdaságos hajtásrendszerre utal az első sárvédők kék alapú GTE-felirata is. A kifejezetten a Passat GTE számára fenntartott, 17 col peremátmérőjű “Montpellier” könnyűfém keréktárcsák helyett kívánságra az ugyancsak 17 colos “London”, “Nivelles” és “Soho”, vagy a 18 colos “Dartford”, “Marseille” és “Monterrey” modellek is választhatók. Az extrafelszerelésként kínált könnyűfém keréktárcsákkal együtt megjelenő tetszetős részletek a kékre fényezett féknyergek.

Hatékony együtt-működés

Ilyen a harmonikus közös munka – az első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású Passat motorterében egy 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos motor és egy 1,4 literes, benzinüzemű TSI aggregát egészíti ki egymást kiválóan. A vonatkozó szabvány szerint felvett, 100 kilométerenként mindössze 1,7 liter illetve 12,8 kWh kombináltfogyasztásával a Passat GTE a rövid, például városi, valamint a hosszabb utakra egyaránt optimális autónak bizonyul, nem utolsósorban kilométerenként csupán 39 gramm kombinált szén-dioxid-kibocsátásának is köszönhetően.

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): kombinált 1,7 – 1,6; elektromosáram-fogyasztás (kWh/100 km): kombinált 12,8 – 12,2; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): kombinált 39 – 37; gazdaságossági besorolás: A+ A megadott értékeket a vonatkozó előírás szerinti mérési eljárás során határozták meg. Az adatok nem egy adott járműre vonatkoznak, és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás nemcsak a motor hatásfokától/az akkumulátor energiatartalmától függ, hanem a vezetési stílus és egyéb, nem műszaki tényezők (például környezeti tényezők) is befolyásolják. Az extrafelszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, az alapkivitelétől eltérő gumiabroncsok) következtében megváltozhatnak a jármű bizonyos paraméterei – például megnövekedhet saját tömege, gördülési ellenállása és légellenállási együtthatója -, amelyek az út és időjárási, valamint forgalmi viszonyok mellett befolyásolhatják az üzemanyag-fogyasztást és a menetteljesítményeket. Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás a megadott tartományokban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok és extrafelszerelések függvénye.
Megjegyzés az 1999/94/EG irányelv jelenleg érvényes formájával összhangban: további információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási és fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a “Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (“Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról”) kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen beszerezhető.
A gazdaságossági besorolás saját tömegük figyelembevételével, szén-dioxid-kibocsátásuk alapján értékeli az egyes járműveket. Az átlag szintjének megfelelő modellek D, az aktuális átlagot felülmúlóak A+, A, B vagy C, az átlagot el nem érők pedig E, F vagy G besorolást kapnak.

Jól érzékelhető agilitás

A GTE gomb megnyomásakor különleges élmény várja: a Passat GTE ekkor 400 newtonméter forgatónyomaték mellett 160 kW (218 LE) maximális rendszerteljesítményét is rendelkezésére bocsátja, még sportosabb karakter kölcsönözve a jármű számára. Ennek során különösen a TSI és az elektromos motor egyaránt tekintélyes teljesítményét ötvöző Boost üzemmód jut nagy szerephez. A GTE üzemmód következetesen a teljesítményre összpontosít, amit Ön a különösen érzékeny gázadási reakciókból és a kormányzás feszesebb karakterisztikájából is jól érzékelhet.

Gombnyomásra helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül

A Passat GTE automatikusan elektromos üzemmódban (E-Mode) indul, amennyiben nem túl alacsony az akkumulátor töltöttségi szintje, illetve a külső hőmérséklet. A nagyteljesítményű és nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátora látja el az autót energiával, akár 50 kilométer tisztán elektromos autózást is lehetővé téve. Utóbbival Ön elsősorban a városközpontokban és a lakónegyedekben közlekedhet kényelmesen, zaj- és károsanyag-kibocsátás nélkül. Az E-Mode emellett a magasabb sebességtartományokban is használható, például autópályán a Passat GTE akár 130 kilométer/óráig is gyorsíthat ebben az üzemmódban, ahol maximális forgatónyomatéka 330 newtonméter.

Az akkumulátor feltöltésére három lehetőség is kínálkozik: a szériakivitelhez tartozó töltőkábel 2,3 kW, illetve a töltési időt jelentősen lerövidítő kábel 3,6 kW teljesítményű váltakozó árammal, valamint a szintén kívánságra telepíthető falitöltő (wallbox).