Az Audi Q7 e-tron quattro dizájnja az erőteljes és hangsúlyos formai nyelvezet, valamint az elegáns visszafogottság egyensúlyán alapul. Az összes vonal és felület precíz és erőteljesen kiformált. A jármű szélességét és masszív mivoltát is kiemeli, hogy a csomagtérajtó átöleli a meredek szögben álló D-oszlopokat – ez az Audi Q-modelljeinek jellegzetessége.

A lítium-ion akkumulátor 168 kiváló minőségű cellából áll és folyadékhűtéses. Összesen 17,3 kilowattóra a kapacitása, ami akár 56 kilométer hatótávolságot biztosít tisztán elektromos üzemben – ez egy újabb csúcsérték a kategóriában. Az új Q7 e-tron quattro modellekben már az új kétfázisú töltési technológia található meg, így az akkumulátorok akár 7,2 kilowatt teljesítménnyel is tölthetők. Ez azt jelenti, hogy az infrastruktúra (vagyis egy megfelelő teljesítményű ipari csatlakozó esetén) és a töltőkábel függvényében a telepek akár körülbelül 2,5 óra alatt teljesen feltölthetők.

Kiemelkedő célok eléréséhez kiemelkedő képességek szükségesek. Kétféle hajtásrendszerével az Audi Q7 e-tron quattro rendelkezik is ezekkel: kiemelkedő hatékonyság, emissziómentes közlekedés villanymotorral, sportos menetdinamika, nagy hatótávolság, a töltőhálózattól való függetlenség, valamint kiváló anyag- és kidolgozási minőség.

Nagy hatásfok és kis tömeg

Akárcsak az Audi összes többi hibrid modellje, a Q7 e‑tron quattro is párhuzamos hibrid rendszerű. A 3.0 TDI erőforrás – egy nagy hatékonyságú, a legújabb nemzedéket képviselő V6-os dízelmotor – teljesítménye 190 kilowatt (258 lóerő), forgatónyomatéka 600 newtonméter. Az aktív motortartó bakok – ez világszinten is újdonságnak számít a dízelmotorok között -jelentősen lecsökkentik a nem kívánt rezgéseket aktív ellentartó impulzusokkal. A tárcsakonstrukcióban kialakított villanymotor teljesítménye 94 kW, forgatónyomatéka 350 Nm. Az elektromos motort egy leválasztó tengelykapcsolóval együtt a nyolcfokozatú tiptronic házába integrálták. Az automatikus váltót nagy hatásfok és kis tömeg jellemzi. A szintén kompakt és könnyű quattro állandó összkerékhajtás az erőt mind a négy kerék felé továbbítja. Gyors kanyarvételek során a középső differenciálműve szorosan együttműködik a kerekenkénti nyomatékszabályzás intelligens szoftveres funkcióval.

Tisztán elektromos hatótávolság

A lítium-ion akkumulátor 168 kiváló minőségű cellából áll és folyadékhűtéses. Összesen 17,3 kilowattóra a kapacitása, ami akár 56 kilométer hatótávolságot biztosít tisztán elektromos üzemben – ez egy újabb csúcsérték a kategóriában.
További hatékonysági építőelem a kifejezetten a Q7 e-tron quattro modell számára kidolgozott, alapfelszerelésként kínált hőmenedzsmentrendszer, amely beépített hőszivattyúval rendelkezik. Ezzel az elektromos hajtásrendszer komponenseinek maradékhője az utastér fűtésére felhasználható. Az Audi ezt a technológiát a világon első gyártóként kínálja egy sorozatgyártású hálózatról is tölthető hibridben, és ezzel az utastér kényelme, a légkondicionálás hatékonysága és a tisztán elektromos hatótávolság terén egyaránt új mércéket állít. Az utastér gyors felfűtése mellett további ügyfélelőny a kis külső hőmérséklet esetén is nagyobb elektromos vezetési élmény.

e-tron szolgáltatások

Az új Q7 e-tron quattro modellekben már az új kétfázisú töltési technológia található meg, így az akkumulátorok akár 7,2 kilowatt teljesítménnyel is tölthetők. Ez azt jelenti, hogy az infrastruktúra (vagyis egy megfelelő teljesítményű ipari csatlakozó esetén) és a töltőkábel függvényében a telepek akár körülbelül 2,5 óra alatt teljesen feltölthetők. Opcionálisan az Audi ügyfeleinek e-tron szolgáltatások egy csomagját is kínálja. Ennek portfóliója a megújuló forrásból származó áramra (Audi Energy) való váltástól a telepítésig és ügyfélszolgálatig terjed. Szintén kényelmi megoldást jelentenek a szériafelszereltségként nyújtott e-tron szolgáltatások az Audi connect kínálatából – segítségükkel okostelefonnal vezérelhetők olyan funkciók, mint a töltés vagy a légkondicionáló berendezés.

A hibridmenedzsment

A hibridmenedzsment intelligens, rugalmas és rendkívül hatékony módon szabályozza az Audi Q7 e-tron quattro üzemmódjait. A vezető három módból választhat. Az EV (elektromos) mód az elektromos haladást priorizálja, a hybrid (hibrid) módban a hibridmenedzsment szabadon dönt a használt hajtásmódról, míg a battery hold (akkumulátor töltöttségét megőrző) segítségével takarékoskodhat a rendelkezésre álló elektromos energiával.
A nagy szabadidő-autó rendszerint elektromos üzemben indul. A TDI-erőforrás aktiválásához a vezetőnek az aktív gázpedált – egy további Audi innováció – egy határozott ellenállást jelentő ponton túl kell lenyomnia. Az ellenállás pozíciója a hibridmendezsment rendszer aktuális igényeinek megfelelően változó helyen jelentkezik a pedálúton. A rásegítés aktiválásához, amelynél mindkét hajtásrendszer együttesen gondoskodik a jármű mozgatásáról, szintén a pedál egy ellenállási pontját kell legyőznie a vezetőnek.

Hatékony haladás

Hibrid üzemmódban, a beépített villanymotoros nyolcfokozatú tiptronic automatikus váltó D menetállásában haladva az Audi Q7 e-tron quattro vitorlázni kezd abban a pillanatban, ahogy a vezető felengedi a gázpedált. Ilyenkor mind a TDI-erőforrás, mint az elektromos motor kikapcsol. Amennyiben az Audi Q7 e-tron quattro egy lassabban haladó járművet utolér vagy egy körforgalomhoz, illetve lakott területhez ér, akkor a vitorlázási mód véget ér a célzott rekuperációs lassítás érdekében. A jármű előtti közlekedési helyzet felismeréséhez az MMI Navigációs rendszer plusz adatait, az előre néző kamera képét és – amennyiben a jármű rendelkezik az adaptív sebességszabályozás rendszerrel – radarszenzorokat használ a szabadidő-autó.