A lekerekített formák, a nagy, döntött szélvédőben folytatódó kicsi, ívelt motorháztető és a hatalmas üvegfelületek barátságos külsőt kölcsönöznek az iOnnak. Eredeti, dinamikus megjelenése és korszerű technológiája pozitív képet fest vezetőjéről: a modern városi ember képét, akinek fontos a környezet védelme. Minden modell rendelkezik alumínium keréktárcsákkal, ködfényszórókkal és automatikusan felkapcsolódó világítással.

Rendkívüli kompaktságának (3,38 m hosszú és 1,47 m széles), elektromos szervokormányának és a kicsi fordulókörnek köszönhetően az iOn könnyen tartja a városi közlekedés ritmusát. Egyedisége és elevensége erős jelenlétet és elismerést élvez a közlekedésben.

A vezetőhelyet az elektromos hajtáshoz kapcsolódó új jellemzők különböztetik meg a hagyományos járművekétől: a központi műszeregységben kaptak helyet az akkumulátor töltöttségét és az energiafogyasztás- és visszanyerés pillanatnyi szintjét jelző mutatók. A két visszajelző fokozatosan figyelmeztet a töltés szükségességére: piktogram figyelmezteti a vezetőt, ha kétegységnyire csökken az akkumulátor töltöttsége, azaz már csak körülbelül 15% a töltöttségi szint. A szokásos információkon kívül a fedélzeti számítógép kijelzi az utolsó kilométerek vezetésmódja alapján becsült hatótávot is.

130km/h maximális sebességével és kitűnő gyorsulásával (3,5 másodperc alatt gyorsul 30 km/h-ról 60 km/h-ra), az iON bármilyen típusú úton otthon érzi magát. A Peugeot villanyautó maximális teljesítménye 49 kW (66 LE), maximális nyomatéka 196 Nm (folyamatosan rendelkezésre álló nyomaték 65 Nm).

A Peugeot iON környezetvédelmi hatékonysága példátlan: zéró károsanyag-kibocsátás és zéró CO2-emisszió. Ennek elismeréseképpen az autó megkapta a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 (Grand Prix Auto Environnement 2010) címet. A MAAF Assurences által szervezett versenyen a környezetvédelmi szempontból kiemelkedő autók és műszaki megoldások kapnak jutalmat.

Az iOn energiaszámlája verhetetlen, függetlenül attól, hogy melyik töltési módot veszik igénybe. Ha kihasználják az olcsó éjszakai áramot, tovább csökken a költség, és kedvezőbbé válik az áramszolgáltatók leterhelése is.

Az iON akkumulátorának kapacitását a valós használi igényekkel és közlekedési viszonyokkal összhangban tervezték meg. A lítium-ion akkumulátornak és a fékezési energia visszanyerésének köszönhetően a maximálisan megtehető táv 150 km, ami tökéletesen megfelel a városban közlekedő autósok szükségleteinek, hiszen napi utazásaik 90 százalékában nem tesznek meg többet 60 kilométernél.

Az iON lítiumion akkumulátorának energiatárolási kapacitása jóval felülmúlja az 1990-es években használatos hagyományos akkumulátorokét. Ennek az akkumulátornak úgymond nincs memóriája, azaz feltölthető akár részlegesen is és nem szükséges rendszeresen teljesen lemeríteni.
Az iOn rendkívül egyszerűen, 6 óra alatt újra lehet tölteni közönséges 220 voltos konnektorról. Gyorsfeltöltésre is lehetőség van, mégpedig nagyfeszültségű töltőkészülékről, mely által 15 perc alatt 50 százalékos, fél óra alatt pedig 80 százalékos feltöltöttséget lehet elérni.