A Plug-in Hibrid Outlander megalkotásával egy olyan SUV született, amely a hagyományos értékeken túl a legmodernebb követelményeknek is megfelel. A jármű egyes elemeit is ezekhez igazították. Az olyan kulcsfontosságú összetevők, mint például az akkumulátorok és a motor, a visszatápláló fékezés vagy éppen az automata klímaberendezés működését egy integrált ellenőrzési rendszer kíséri folyamatosan figyelemmel az energiatakarékos vezetés érdekében.

Ritkán mondhatjuk el egy autóról, hogy egy tulajdonsággal kizárólag az rendelkezik. Azonban itt ez a helyzet: a világ első Plug-in Hibrid SUV modelljeként a Plug-in Hibrid Outlander azon tulajdonságok kombinációját kínálja, melyek ebben a formában tényleg egyedülállóak. Az egyik klasszikus előnye a Mitsubishi Outlandernek, amely ennél a modellnél éppenúgy megvan, mint a hagyomás hajtású változatnál, a teherbírása. Ehhez jönnek még a Plug-in Hibrid-üzem lenyűgöző előnyei. 52 km megtételéig az Outlander tisztán elektromos hajtással működik – és a Hibrid-módban egy tankolással és teljes akkumulátortöltöttséggel – a gyorstöltőoszlopoktól függetlenül – összesen 800 km-t képes megtenni. Munkába járásnál való ingázáskor vagy a városon belül tisztán elektromos üzemmódban is használható CO2 kibocsátás nélkül.

A MITSUBISHI MOTORS több mint 40 éve folytat kutatásokat és fejlesztéseket a környezetbarát meghajtású autók terén – az ez idő alatt felhalmozott tudás mára meghozta a gyümölcsét. Ennek legjobb példája a Plug-in Hibrid Outlander, a világ első Plug-in Hibrid SUV modellje, valamint a Mitsubishi elekromos autója, amely az első, sorozatgyártásban készülő elekromos autó.

Már első pillantásra szembe tűnik, hogy a Plug-in Hibrid Outlander egyesíti magában a megjelenés, a kényelem és a legkorszerűbb megoldások kivételes összhangját. A MITSUBISHI MOTORS szakembereinek a SUV-ok építésében szerzett, a Plug-in Hibrid Outlanderben visszatükröződő tapasztalatai új fejezetet nyitnak a terepjárók fejlesztésében.

Ha kinyitja az ajtót, már beszálláskor igazán meggyőző hangulat fogadja körös-körül. Kiváló minőségű felületek – fényűző megjelenéssel. Első pillantásra szembe tűnik, hogy a belső tér minden egyes részletére külön figyelmet fordítottak a Mitsubishi szakemberei. Az automata klímaberendezés hőfokszabályozója a vezető és az utas részére külön-külön állítható, és az egyedileg állítható ülések is a fokozottabb kényelmet szolgálják. Az elektromosan nyitható hátsó csomagtérajtó is a teljes kényelemről hivatott gondoskodni. Kiemelkedő minőség és praktikus funkciók – ez a kombináció teszi a Plug-in Hibrid Outlandert olyan autóvá, amire mindig is vágyott.

Az új Outlander PHEV fejlett biztonsági rendszereinek összessége az elérhető legnagyobb biztonságot kínálja. A modern, vezetést támogató rendszerek – mint például az ütközésmegelőző rendszer – mellett számos passzív biztonsági elem támogatja a biztonságos autózást. A Plug-in Hybrid Outlander ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén 2012-ben, 2013-ban pedig az FCM rendszerért megkapta az Euro NCAP fejlesztési díját.

A Plug-in Hibrid rendszer azon az elekromos technológián alapul, amely a Mitsubishi elektromos autóiban korábban már bizonyított, és kifejezetten ezen modellek részére fejlesztettek ki. A SUV-ben történő alkalmazásnál, amely más követelményeket támaszt a hatótávolságra és a teljesítményre vonatkozóan, a rendszert ennek megfelelően módosították. A legfontosabb elemek, így az akkumulátor és a motorok működését, aktuális állapotát az EV rendszer folyamatosan nyomon követi. Minden elemet, mint például az energiavisszanyerő fékezést vagy az automatikus klimaberendezést úgy tervezték meg, hogy a legmagasabb hatékonysággal működjön az energiatakarékos vezetés érdekében.

A hagyományos hibrid gépkocsik csak igen rövid távolságot tudnak tisztán elektromos módban megtenni. A Mitsubishi Plug-in Hibrid Outlandernek sikerült jelentősen megnövelni ezt a távolságot, így akár 52 km távolságot is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban – ez általában elegendő a napi munkába járás, vagy városi vezetés esetén. Az otthoni, normál konnektorból való töltési lehetőség jóvoltából az autó egy éjszaka alatt újra menetkész lesz.

Természetesen az Outlander PHEV könnyedén megbirkózik a szabadságra utazáskor felmerülő nagyobb távolságokkal is. A 800 km-ig terjedő hatótávolsága* igazán meggyőző. Az információs műszerek és a hatékonyságot mutató kijelző folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az akkumulátor töltöttségéről, az energiatakarékos módról, a fékerő-visszanyerésről, a különböző fogyasztási adatokról és még sok egyéb hasznos információról – mindezt egy szempillantás alatt.

Ezen túlmenően a Plug-in Hibrid Outlander képes menet közben (fékezéskor vagy gázelvételkor) a meglévő mozgási energiát elektromos árammá alakítani és visszatáplálni az akkumulátorba. A vezető az energiavisszanyerést illetően összesen hatféle lehetőség közül választhat a három fokozatú váltó, illetve a kormányon található váltókarok segítségével.

Háromféle hajtásmód áll rendelkezésre. Az új Plug-in Hybrid Outlander az EV Drive – azaz tisztán elektromos, benzin nélküli üzemmód – mellett egy soros hibrid módot és egy párhuzamos hibrid módot is kínál. A gépkocsi egy elektronikus hajtásszabályozóval van ellátva, amely automatikusan választja ki azt a hajtásmódot, ami optimális a vezetési feltételeknek és az akkumulátor töltöttségi állapotának. Ebből Ön a vezetés közben semmit sem érez, az átmenet ugyanis folyamatos és energiaveszteség nélkül történik.

1. EV Drive üzemmód: tisztán elektromos hajtás

Az elektromotorok az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával mozgatják az autót, ezért egyáltalán nincs üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás. Ez a hajtásmód halk, tiszta és lendületes. Az Outlander PHEV végsebessége ilyenkor 120 km/óra.

2. Soros hibrid üzemmód: elektromos hajtás benzinmotoros rásegítéssel

Az elektromotorok a belsőégésű motor által termelt energiával mozgatják az autót. A benzinmotor akkor termel áramot, amikor az akkumulátor töltöttsége alacsony szintre süllyed, valamint – a teljesítmény növelése érdekében – erőteljes gyorsításkor vagy hegymenetben.

3. Párhuzamos hibrid üzemmód: benzinmotoros hajtás elektromos rásegítéssel

A benzinmotor hajtja az autót (például nagyobb tempónál, amikor a belsőégésű motor hatékonyabban működik), az elektromotorok pedig besegítenek a nagyobb teljesítmény elérése érdekében.