Egyszer volt, hol nem volt… ez nem az a mese! Mivel még mindig nagyszerű autókat gyárt a “csillagos” márka, pontosabban a Mercedes-Benz. Karl Benz alapította 1871-ben, de ezt kb már mindenki tudja. Azt pedig kevesen, hogy építettek egy nagyszerű teljesen elektromos autót! Egy B Sports Tourer-ből!

A B osztály első generációját(W245) 2005-2011-ig forgalmazták. Majd 2012-től startolt a második generáció, amiből megszületett az elektromos verzió is. A B osztály elektromos változatát a  Mercedes-Benz BlueZERO koncepció szerint alkották. Amit még 2009-es Detroit Auto Show-n mutattak be először. A BlueZERO koncepció a Mercedes egyik kísérlete volt az alternatív tüzelőanyag hajtásban. Úgy gondolták, hogy a BlueZERO egy olyan rugalmas koncepció lesz, amely képes lesz a jövőbeli alternatív tüzelőanyagok három különböző típusát befogadni: elektromos, hibrid és hidrogén üzemmódot. Annó Dieter Zetsche a Daimler igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: ” A rugalmas BlueZERO koncepció minden igényt kielégít az elektro-mobilitásban, és rámutat arra, hogy a Mercedes-Benz a világ egyetlen autógyártója, amely már rendelkezik az összes olyan kulcsfontosságú technológiával ami mindennapi megoldást kínál az elektromos autóknak”

A BlueZERO-nak három fajtája volt:

E-Cell, ami egy teljesen elektromos járműnek készült, 35 kWh-s akkuval és egy 100 kW-os motorral, 200 kilométeres hatótávval, ami ideális a városi használatra,
BlueZERO E-Cell Plus pedig plug-in hibrid verziónak indult,
BlueZERO F-Cell ami pedig a hidrogén meghajtású modellje lett volna.

Akkor úgy volt, hogy mind a kettő modellben a Li-Tec által gyártott akkukat építik be. A koncepció autókat még ezekkel rakták össze. Később pedig változott a helyzet mivel még ebben az évben 2009 május 19-én a Daimler bevásárolt 50 millió dollár értékben Tesla részvényeket. Így el is kezdődött a Mercedes-Benz és a Tesla között egyfajta partnerség. De, 2014 október 21-én úgy gondolt a Daimler, hogy teljesen kiszáll a Teslából, és eladta a 4%-os részesedését a cégből majd 780 milliós nyereséggel zárta eme partnerséget. A Daimler szerint ez nem befolyásolja majd a két vállalat közötti technológiai együttműködést. “Elégedettek vagyunk a Tesla befektetésünkkel, de nem szükséges megtartani ahhoz, hogy fennmaradjon a partnerség és a technológiai együttműködés” – indokolta a lépést a Daimler pénzügyi igazgatója, Bodo Uebber. A két cég közötti együttműködés lényege, hogy a Tesla biztosítja a technológiát a Mercedesekben használt akkumulátorokhoz és elektromos motorokkal látja el.

A BlueZERO koncepciót tovább vitte a Mercedes, és a B osztályt alakították át teljesen elektromos hajtásra. Legelőször a Párizsi Autószalonon mutatták be a B250e-t még 2012-ben, majd 2013-ban a New York-i Nemzetközi Autókiállításon. Ezek a modellek még a Li-Tec akkukkal volt szerelve, majd 2014-ben megkapták a Tesla akku pakkját és hajtását, majd 2014 májusában kezdték meg a sorozatgyártást Németországban a Rastatt-i gyárban. Ahol az A és GLA Klasse mellett a B osztályt is össze szerelik. Sajnos ez nem ért el hozzánk a Kecskeméti gyárba, pedig itt is építenek B osztályt a CLA és a kombi CLA mellett.

Először Németországban és Nagy-Brittaniában lett elérhető, 2015 első negyedévében. Majd 2016-ban hozzánk is megérkezett.

2017 márciusában volt is szerencsém kipróbálni egyet huzamosabb ideig. Köszönet érte a Pappas Auto Magyarország Kft.-nek, meg persze az értékesítő kollégáknak, akik mindvégig nagyon kedvesek voltak!

Az autóért március 14.-én délután mentem. Ezen a délután még csak ismerkedtünk. A teszt példány elég sok extrát kapott, bár az alap szériafelszeretséget sem mondanám szegénynek(ide kattintva látható). 3 féle kivitelváltozat közül lehet választani: Style, Urban és az Electric Art. Utóbbihoz volt szerencsém, azaz az exkluzív Electric Art kivitelváltozathoz, ami a külső és a belső megjelenés “felvillanyozó” elemeire koncentrál. Markáns külseje összetéveszthetetlenné teszi ezt a kivitelváltozatot, az utastér pedig az elegáns részletek harmóniájával tűnik ki. Hogy ez mit is takar? Röviden: sportosabb megjelenés, 18″-os sok-küllős könnyűfém keréktárcsák 225/40-es gumikkal! Elöl MacPherson, hátul multilink futómű. Fekete ARTICO műbőr kárpitozás, amit sok gyártó biztos, hogy eladna valódi bőr kárpitként. Azaz annyira közel áll a tiszta bőrhöz! Mindezt megspékeli a kék díszítés a első hűtőrácson és a két visszapillantó tükrön. Továbbá az üléseken a kék fehér varrás és a műszerfalon szintén a kék varrás. Meg az elmaradhatatlan “Electric Drive” felirat a két hátsó ajtón! Extra lista pedig a következőket tartalmazta amikről majd később: Electric Art, Range Plus, Radar által támogatott rekuperatív fékrendszer és kormánykerék-kapcsolófülek, Akusztikus védelem gyalogosok és kerékpárosok részére, Tolatókamera, Parking Pilot, Garmin Map Pilot, Tempomat, Bi-Xenon fényszórók, Média kijelző, Ülésfűtés az első üléseken, Fűtött szétvédőmosó berendezés.

Első délután kb 50km-t tettünk meg a városban és környékén. A barátság hamar kialakult, este pedig jöhetett a vastag használati útmutató, ami nagyon sok apróságra kitér. Kell hozzá pár éjszaka míg az ember tényleg alaposan végig olvassa. Hisz a kocsi tele van okos dolgokkal.

Másnap irány Pest. Március 15.-e, nem volt meleg a reggel, de szerencsére nem is olyan volt mint pár évvel ezelőtt. A hőmérséklet kb. 6-7 fok lehetett, az akku 80%-ot írt, nyugodt szívvel indultunk el a párommal Pestre. Gondoltam, hogy semmi baj nem lehet, nem fogyhat ki az energia. Az indulásnál, mikor kiértem a kapun már jött a meleg levegő. Elektromos autó előnye! Nagyszerű, hogy már egyből tud fűteni. Párom nagyon fázós, így 24 fokra volt feltekerve a fűtés a jobb oldalon az ülésfűtés pedig teljes erővel ment(3-as fokozat, ami később automatikusan lejjebb veszi a melegítést). Nálam csak 23 fok és 1-es ülésfűtés! Hála a THERMOTRONIC kétzónás digitklímának. Egy a levegőminőséget és a káros gázokat észlelő érzékelő folyamatosan ellenőrzi a beszívott külső levegő minőségét. Magasabb károsanyag-értékeknél a rendszer automatikusan átkapcsol a belsőlevegő-keringetési üzemmódra. Régi Ikarus busz után, nagy előnye volt! Világítás autón, ekkor csak az első lökhárítóban található nappali menetfényt kapcsolja be. Rádió és a középső kijelző bekapcsolva. Azaz úgy indultunk el mint egy átlagos belső égésű autóval. Semmi takarékosság, az autó van értem nem pedig én érte. Kényelmesen akarok utazni! Nem úgy hogy kabátban ülök és fagyoskodok. A régi 7-es úton mentünk, a sebesség határokat mindenhol betartva, ahol 90-el lehetett ott 90-el mentem. Nem spóroltam az energiával.

3 féle vezetési üzemmód tartozik a 250e-hez, E+, E és S. Alapban E-ben indul az autó azaz Economy üzemmódban, ami 98 kilowattra csökkenti a teljesítményt, kick-downnál azonban a teljes teljesítményt leadja a tengelyekre. Az Economy Plus üzemmód (E+) 65 kilowattra csökkentett teljesítményével nagyon takarékos vezetési stílusra van tervezve, amely támogatja az egyenletes sebességgel történő vezetést, és a maximális sebességet kb. 110 km/órára korlátozza. Ezzel szemben a Sport üzemmódban (S) folyamatosan felhasználható a teljes rendszer-teljesítmény. Ennek dinamikus menet közbeni viselkedését egy sportosabb gázpedál-jelleggörbe is támogatja. Nagyon kemény a gyorsulása, az autó tömege 1.725kg, a 132kW-s aszinkron motor 179 LE leadására képes 340 Nm nyomaték mellett és 7,9 mp alatt éri el a 100 km/h-s gyorsaságot. A padlólemezbe épített akku pakknak hála pedig nagy szélben is rendkívül stabil, nincs kilengés!

Szóval mindenhol Eco móddal mentem. Előtte este olvastam a “Radar által támogatott rekuperatív fékrendszer és kormánykerék-kapcsolófülek” feature-t, ami nagyon jó dolog! Elöl a Mercedes logóban van egy radar, ami pásztázza a utat előttem, ennek 3 állása van. D Auto, D- és D+. Alapba “D Auto”-val indul a kocsi ami a közlekedési helyzettől függően automatikusan meg tudja növelni vagy 0-ra tudja csökkenteni az energia visszanyerést. Ami annyit jelent hogy pl 80-as táblánál automatikus visszaveszi a gázt és belassul 80-ra a kocsi (ha aktív a táblafelismerő funkció) ekkor tölti az akkut, ugyan így jár el mikor előttem valaki lassabban megy. Betartva a biztonságos követési távolságot és arra lassítja az autót és ekkor is tölti vissza az energiát. D+ módban nem tölti a rendszert, csak “vitorlázik” és energia használat illetve vissza töltés nélkül halad. A D- a legjobb, ha már látom, hogy piros a lámpa vagy áll a sor, ekkor intenzívebben fékezi a kocsit és jobban is tölti vissza az energiát. Indulásnál vissza rakom a kormányon elhelyezett füllel D Auto állásba, és ismét ő gondolkozik! Okos szerkezet. Hamar meg lehet szokni, mire felértünk Pestre már át is láttam ennek a rendszernek az előnyét. Fékre nem léptem, csak akkor mikor álltam. Mindent el tudtam intézni a kormányon levő kis kapcsolófülekkel. Így biztos, hogy sokáig kibírja fékbetét és tárcsa csere nélkül.

Első utam a Hunyadi János út 6.-ba vezetett, a Pappas Autohoz Magyarországhoz. Bíztam benne, hogy ott is lesz kinti gyors töltő mint a Székesfehérvárinál. De, sajnos nem volt, a portás úr nagyon segítőkész volt, de nem tudta megmondani hogy van-e ilyen. Nem-nem kellett tölteni, csak gondoltam csinálok ott is pár képet. Mindegy, indulás tovább. Energia még bőven volt. Pesten nagyon sokat mentünk, majd át Budára ahol meg akartam állni, de sehol sem tudtam mivel vagy lezárás volt, vagy tele volt minden. A nyílt utcán meg nem akartam hagyni a kocsit. Bementem a Várkert Bazár mélygarázsába, ahol meglepetésemre(nem néztem a PlugShare appot) a bejárattól nem messze árválkodott egy villámtöltő! Nagyszerű, akkor összekötjük a kellemeset a hasznossal. “Tankolunk” egy kicsit.

Nem itt akartam, hanem a WestEnd-ben. De, ha már itt vagyunk akkor hajrá. Fel is töltődött teljesen a kocsi míg felmentünk a Várba majd vissza. 2 órát voltunk amiért 600 ft-ot fizettem, de csak a parkolásért! Sokan oda jöttek, hogy milyen autó. Nem igazán hallottak róla, hogy Mercedes-nek van teljesen elektromos modellje! Nem ismerték. Termék bemutató után indulás tovább. Ekkor 100%-nál 165 km megtehetőt mutatott a kocsi E módban. E+ módban pedig 178-ra ugrott. E+ módban mentem még vissza Pestre ahol megtettünk még jó pár kilométert, majd hazafelé Martonvásárban megálltunk rokonoknál. Ismerkedés, próbavezetés után Sport módban jöttem haza. Teljesen más a leányzó fekvése ennél a módnál, a gázpedál megváltozik. A legkisebb oda lépésre is megindul a kocsi. Tényleg sportosabb lesz! Érezni a villanymotor energiáját és a 179 lóerőt. Ekkor már sötét lett, és azt vettem észre, hogy sötétben jobban fogynak az elektronok. Szerintem ez köszönhető a Bi-Xenon lápáknak is. Azt nem értem, hogy ebbe az elektromos modellbe miért nem lehet rendelni a teljesen LED-es fényszórót mint a legújabb B osztályba. Biztos vagyok benne, hogy azzal gazdaságosabb lenne a fogyasztása. Talán majd egy későbbi modellben. Negyed 7-re haza is értünk, ekkor volt 10 fok és 28%-on volt az akku. Itt felesleges lett volna számolni, hogy mennyi kilométert tudtam megtenni, mert ez a hazaút nem erről szólt. Este még mennem kellett, így felraktam töltőre otthon. Fél 10-re 55%-ig töltött fel az autó 7,5 fokban. 10 kilométert mentem ahol már csak 6 fok volt, és az akku 9%-ot csökkent. 46% maradt.

16.-án reggel még pár városi kilométer után 11 fokban maradt 25%-om 9:30-ig. Viszont délelőtt még mennem kellett egy bő 80 kilométert ezért célba vettem az M7-es mellett levő Albapark étterem 22 kW-os AC töltőjét. Ahol egy rövidke töltés után kaptam 60%-ot és 100 kilométer megtehető utat. 11 kW-al jött az energia, mivel ebben a modellben 11 kW-os inverter van. Papíron: Töltési idő Wallboxnál (400V/16A) – 2,40 óra. Míg Töltési idő konnektornál (230V/13A) – 9,0 óra. Szóval 60%-nál tovább is álltam. Velencénél a Radar által támogatott rekuperatív fékrendszert is kipróbálgattam még alaposabban. Túl közel nem enged az előttem haladó autóhoz, ha az én sebességem nagyobb mint az előttem levőé akkor lassít automatikusan és egy piros kis ikonnal jelez, hogy az én sebességem nagyobb ezért beavatkozik és elkerüli a ráfutásos balesetet. Ha intenzívebben megyek akkor még hangjelzést is kiad. Csipog, elég idegesítően, de hasznos. Persze, ki lehet kapcsolni. Először nem tudtam, hogy mi ez, de a könyv segített. Sőt, még állóra is tudja fékezni a kocsit, Velencén egy figyelmetlen autós hirtelen megállt mert be akart kanyarodni valahova. Alapba 40-el mentem mivel a Tempomat mellett van egy okos dolog még amit Speedtronic-nak hívnak. A SPEEDTRONIC-kal rendelkező TEMPOMAT nyugodt autózást tesz lehetővé, különösen hosszú utakon. A kívánt utazósebesség mellett meg lehet adni egy egyedi maximális sebességet is, például a sebességkorlátozások biztonságos betartása érdekében. Azaz beállítom 40-re és hiába nyomom a gázpedált, nem gyorsul. Szóval “D Auto”-ban haladva az előttem hirtelen megálló autó hatására közbelépett az elektronika és állóra fékezte a kocsit. Legalább 2 méterrel az előttem levő autó után megálltunk mi is. Utam végén mikor már közel voltam Székesfehérvárhoz, kigyulladt a kis akku ikon, hogy már nem sok energiám van. 15%-nál figyelmeztet. Ekkor már kicsit óvatosabban vezetve, E+ módban, központi kijelzőt kikapcsolva haladtam tovább, mivel a városban volt még dolgom. Mindent elintézve haza értem 8%-os akkuval 16 fokban és még 15 kilométer megtehető távval E+ módban. Mentem még pár kört az utcában, de nem igazán tudtam lemeríteni. Bár nem is akartam, csak kíváncsi lettem volna, hogy hol az alsó határ. Az átlag fogyasztásom az utolsó 30 percben 17,6 kWh-ra jött ki. Hazaérve töltőre dugtam, 13:40-kor 8%-al és 16 fokban. Este 20:04-re 12 fokban 66%-ra töltődött fel. Ekkor mentem még a kocsival kb 30 kilométert. Csípős éjszaka elé néztünk, mert 17-én hajnalban 03:32-kor 1 fokot mutatott a kocsi 37%-al és 49 kilométer megtehető távolsággal. Legalább volt alkalmam kipróbálni ilyen hidegben is. Ekkor éjjel nem állt garázsban.

17-én délelőtt még pár kilométer után, “hazavittem” az autót tölteni a helyi Pappas autóhoz, ahol közben beállítottuk a telefonos applikációt is aminek a neve Mercedes me. Az applikáció nagyon jó, lehet látni az aktuális kilométert, aktuális töltöttségi szintet, gumiabroncs nyomást, fékfolyadék, ablakmosó folyadékok szintjét. Az autó pontos helyzetét, legutolsó megtett utat, fogyasztással együtt. Ajtók illetve az ablakok állapotát, hogy épp nyitva vagy csukva vannak-e. Ezen kívül telefonról lehet nyitni az autót, vagy éppen zárni. Értesítést küld a telefonra, ha nem vagyok a kocsi közelében és nincs bezárva az autó. Ekkor egy kattintással bezárhatom. Csupa jó dolog. Előklimatizálást is be tudom állítani vele. Egyedül az aktuális töltési sebességet hiányolom, hogy mennyivel tölti az autót. Részlet kérdés, de pl az újabb Mercedes plug-in hibridek C, E, GLC, GLE és az S osztály is mutatja. Közben hoztak a telepre egy teljesen új fekete 250e-t, világos kárpittal. Tetszetős, bár a fehér vagányabb és sportosabb. Soha nem volt fehér autóm, de ez kifejezetten tetszik! Ezen a napon még sokat vezettem, éjjel meg már fel sem töltöttem. Másnap reggel, 18-án töltöttem mert nagy út állt előttünk. A legfontosabb!

18.-án reggel már szakadt az eső, 10.5 fok. 9 óra után ismét a M7-es mellett levő Albapark étterem 22 kW-os AC töltőjéhez indultam tölteni a kocsit. 10%-on volt. Nagyon egyszerű a töltés ott, még szakadó esőben is kivitelezhető. Nem kell tőle félni, csak akkor indul a töltés, ha mind a két kábel vége pontosan el van helyezve. Sok ember kérdezte, hogy mit csinálok amíg tölt a kocsi. Hát egyszerű… amíg vártam, megválaszolgattam az előző napi leveleket, elintéztem a netes dolgokat. Közben persze szólt a rádió és ment a fűtés 23 fokon. Majd mikor ezzel végeztem, teljesen hátra döntöttem az ülést, és aludtam egy jót! Az eső kopogása egyáltalán nem volt idegesítő, annyira le van szigetelve az egész autó! Ülése pedig nagyon kényelmes! Tipikus Mercedes. Barátomnak volt egy S osztálya, és Ő csak nappalinak hívta az autót. Az ülések kényelme pedig olyan, mint egy drágább kanapé. Persze, ez nem S osztály, de tartja az embert mindenhol. Extraként kérhető még bele “Négy irányban állítható deréktámasz” is. 4358 mm hosszával 35 mm-rel rövidebb, mint egy belső égésű motorral szerelt B-osztály, 1812 mm szélességével viszont 26 mm-rel szélesebb és 1599 mm-es magasságával is nagyobb 22 mm-rel. Tengelytávjuk természetesen egyező, 2699 mm, a hosszhoz képest igencsak jelentős. 190cm-el és 106 kg-al egyszerű a ki- és beszállás is. Nem kell a földre ülni. Volt szerencsém az összes elektromost kipróbálni, igaz csak rövidebb ideig és messze a B250e vitte a pálmát kényelem terén. Tágas, nagy és minden a kézre áll. A hátsó ülésekhez nem volt szerencsém, de aki hátul ült az nem panaszkodott, kényelmesnek tartotta. A csomagtere pedig a legnagyobb az elektromos kocsik között. 501 literes alapban, 1500 literesre tudjuk növelni ha ledöntjük a támlákat. 11:56-kor ébredtem, ekkor már 100%-on állt a kocsi.

Haza, majd 13:00 után irány Sümegre. 10 fok, 3 személlyel, szakadó esőben végig 23 fokra állítva a fűtést. Végig a 8-as úton majd Devecsernél a sima autóút falukon keresztül. Aki már járt arra felé az tudja, hogy elég dimbes-dombos az út. Sebességhatárok mindenhol betartva, mint egy belső égésű autóval. Direkt erre az útra voltam kíváncsi. Az eső és a hideg idő pedig még jól is jött. 110km a teljes út! Simán teljesítette, minden gond nélkül. Igaz, Herenden megálltunk egy pár percre, mert kíváncsi voltam az új töltőre. Ott is készítettem pár képet, majd indulás tovább.

A szakadó eső és a folyamatos ablaktörlés elég elektromos gyilkos. Sajnos a teszt autóban nem volt “Világítás csomag” ami az esőszenzoros ablaktörlőt tartalmazza, így nekem kellett állítgatni mindig az intenzitást. Ez egy negatív pont, de amúgy a kocsihoz lehet rendelni. Mire Sümegre értem maradt a kocsiba még 35 kilométer megtehető. Kis időtöltés közepette fel raktam tölteni otthoni 220-ra, mivel 17:00 körül mennem kellett tovább Balatonszentgyörgyre ami még 40 kilométer. 65 kilométer megtehetővel indultam el, tempomattal. Falukban 50-el azon kívül pedig 90, 7-8 fokban. 90-nél az átlag energia felhasználás 25,9 kWh, míg 50-nél 20 kWh. E+ módban, fűtéssel, világítással és rádióval együtt. Keszthelyen megálltam megnézni a két töltőt ami a Balaton Múzeumnál és a Kastélynál van, de sajnos egyik sem volt nyitva. Eléggé felháborító, hogy a Balaton északi “fővárosában” egy töltő sincs ami éjjel-nappal elérhető lenne. Keszthely intézkedjetek, jön a nyár és a sok turista!! Mi lesz velünk? Oké, Balatonszentgyörgyön 220-as töltővel töltöttem rá amíg elidőztem. Majd este 21.00 után indulás vissza Sümegre. Ekkor 40 kilométer megtehetőt írt E módban, E+ módban pedig 48-at. Nagyszerű, simán elérek vele Sümegig. Gondoltam én. Hévíznél már csak 2 fok volt és még mindig vissza volt 25 kilométer. A kocsiban pedig 30 kilométer megtehető, ha lekapcsolok mindent akkor biztos haza jutottam volna. De, nem kapcsoltam le semmit mivel nem akartam fagyoskodni és nem is élveztem volna az e-autózást. Ezért PlugShare app felnyit és Hévízen kerestem töltőt. 2 db van, mind a kettő csak szállodánál, szálló vendégek részére. Hotel Palace-t felhívtam, hogy tölthetnék-e mert kicsit gondban vagyok. A recepciós úr nagyon normális volt, és mondta hogy persze. Elmagyarázta, hogy hogyan jutok el a mélygarázsig és be is engedett. A töltő helyét is kedvesen elmagyarázta, majd felraktam tölteni a kocsit. Felmentem hozzá megköszönni és egy kávéra meghívtam. Rövid beszélgetés után vissza a garázsba, majd indulás Sümegre. Ezúton köszönöm a Hotel Palace-nak és a recepciós úrnak! Ez az eset lehet, hogy sok emberben negatív nyomot hagyott volna, de én a pozitív oldalát néztem. Új emberekkel ismerkedtem meg, és persze a mélygarázsban egy idősebb házaspárnak ismét termék bemutatót tartottam.

Vissza értem Sümegre, majd egyből töltőre dugtam a gépet, reggel 8-ra pedig 100%-ra is töltött!

Délután 15:30 körül 12 fokban indulás Balatonszentgyörgy. 40 kilométer. Ott ismét termék ismertető barát ismerőseinek. Már vártak! Majd vissza Szántód – Tihany – Veszprém – Székesfehérvár, mindenhol betartva a sebességhatárokat. Balatonszentgyörgy Szántódi kikötőig a 7-esen 56 km. Ismét hárman a kocsiban, az eső pedig hol esett, hol nem. Fűtés 23 fokon végig. Kompozás Tihanyig. Tihanyi révtől Veszprémig szakadt az eső és már sötét is volt. Csopak előtt mentem le Veszprém felé, ahol azért eléggé emelkedős az út. 30 kilométer. Majd mire Veszprémbe értünk maradt még 25 kilométernyi energiánk. Összesen: 151 km, 3 személlyel, fűtéssel, fél úttól sötétben és szakadó esőben egy kis emelkedővel. Nem rossz ez. De a maradék 25 kilométerrel már nem értünk volna vissza Fehérvárig, meg már úgyis éhesek voltunk, ezért a kocsit leraktam a Jutasi úti parkolóba ahol van egy töltő, majd onnan átmentünk egy gyorsétterembe ahol amíg ettünk szépen feltöltődött az autó. Mikor elindultunk az étteremből telefonon elindítottam az előklimatizálást és már meleg autóba szálltunk be, ahol az ülésfűtés is melegen várt minket.

Extraként rendelhető egy RANGE PLUS nevű opció. A teszt autóban volt, de nem próbáltam. Lehet, ha azzal töltöm fel a kocsit akkor simán eljutunk Fehérvárig. Mivel a Mercedes-Benz oldal ezt írja erről az opcióról: Az új B-osztály Electric Drive 200 kilométeres hatótávolsága lefedi a napi átlagos mobilitásszükségletet, miközben a környezetet is kíméli. Ha Ön azonban még több vezetésre érez kedvet, akkor erre kényelmesen elő van készítve az új B-osztály Electric Drive. Ha hosszú utat tervez, vagy a töltőállomások rendelkezésre állása korlátozott az úti céljánál, akkor a RANGE PLUS segítségével akár 30 kilométerrel is megnövelhető a hatótávolság. Ehhez a következő töltési folyamatnál meg kell nyomni a RANGE PLUS gombot, és ekkor megnő az akkumulátor által biztosított működési időtartam. A csomag további alkotórészei fokozzák az utasok kényelmét: a hideg évszakban a szélvédőbe beépített fűtés gyorsan, kb. 3,5 perc alatt gondoskodik a szabad kilátásról, és így nincs szükség az eljegesedettt ablak időigényes lekaparására. A fűtés felolvasztja, az ablaktörlő pedig eltávolítja a jeget. A felhőtlen napokon a hátsó oldalablakok és a hátsó ablak sötétre színezett hővédő üvegei védik a hátul ülő utasokat a közvetlen napsugárzástól. Azaz ezzel az opcióval nyertem volna még 30 kilométert. De, az alap teljesítményre voltam kíváncsi! Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy ezek a Range Plus-os modelleket eredetileg 36kWh-s akkuval szerelik össze. Persze, 28 kWh kapacitással adják el. Biztos, hogy van benne igazság mivel Tesla cuccok vannak a kocsiba, és ott is nagyobb akksit raktak a P60-ba ami egy kis pénz ellenében upgrade-hető P75-re. Azaz a 60 kWh-s modell szoftveresen volt korlátozva, ami végülis egy 75 kWh akkuval volt szerelve. Ha, pedig aktív a Range Plus akkor 36 kWh-s a Mercedes-Benz B250e.

Másnap reggel sajnos vissza kellett vinnem a kocsit a Pappas Auto-hoz. Sajnáltam! Nagyon a szívemhez nött ez idő alatt! Az pedig téved aki azt mondja, hogy egy elektromos autó nem való hosszú útra. Dehogynem, simán megoldottam a hetet. A benzinest elő sem vettem, felesleges lett volna. Abban az 5-6 napban mentem vele kb. 800-850 kilométert minden gond nélkül. Egyedül talán Hévízen voltam gondban, de ha nyitva lett volna Keszthelyen a töltő akkor sima ügy lett volna. Amúgy az ilyen helyzeteket is meg lehet oldani. Később pedig még könnyebb lesz mikor még jobban el fognak terjedni a töltők. Nagyon sok ember pozitívan fogadta és elismerően csodálta, hova fejlődött a technika. Persze, voltak olyanok is akik azt kérdezték, hogy a lapos elemeket elraktam-e a csomagtartóba. Hát csak nevettem rajta, nem tudtam hogy irigységből mondják-e, vagy pedig abszolút nem ismeri ezeket az autókat. Egy élmény volt hangtalanul suhanni, bár ebben a modellben volt “Akkusztikus védelem gyalogosok és kerékpárosok részére” ami a következő: Az új B-osztály Electric Drive gépkocsimeghajtó villanymotorja rendkívül halk működésű. Annak érdekében, hogy a közúti forgalomban a gyalogosok és a kerékpárosok ennek ellenére észre tudják venni, a Mercedes-Benz kifejlesztette az Akusztikus védelmet gyalogosok és kerékpárosok részére. Ez a gyalogosok és kerékpárosok védelme érdekében 30 km/h sebességig a gépkocsi egy Mercedes-Benz-specifikus hangot generál. 30 km/h felett erre már nincs szükség, mert ekkor a szél- és gördülési zaj dominál. A belső térben nem hallható a zaj. Lehúzott ablaknál hallható, először nem értettem, hogy minek van ilyen hangja, de a könyv ismét segített! Kikapcsolható.

Summa summarum: Nagyon jó a villany autózás. Pontosabban egy ilyen modellben. Kis tervezéssel akár még külföld is megjárható, hisz kint még több töltő van és még egyszerűbb a töltés. Az autó méterét tekintve nagyon kényelmes és biztonságos. Kellően magasan ül benne az ember, ami szintén egyfajta biztonságos érzetet nyújt. Nagy terekkel, igazi B osztály Sports Tourer! A gyorsulás eszméletlen, nem kell kétszer meggondolni ha előzni szeretnék valakit. A belső anyagok, kárpitok, ülések mind a Mercedes-es luxust képviseli. Minden kézre áll. A kormányon elhelyezett váltó fülekkel majdhogynem fék nélkül lehet autózni. A kormányos kezelő szervekkel mindent be lehet állítani. A középső vezérlővel szintén, a menüje egyszerű és gyors, lag mentes. Mindent meg lehet találni benne, nem egy labirintus. A telefonos kapcsolódás kb fél perc volt. Sajnos ebben a modellben nem volt Apple CarPlay, így erről nem tudok semmit írni. Pedig kipróbáltam volna azt is. A GPS-t nem próbáltam mivel nem volt felbontva, nem akartam elvenni a jövőbeli gazdájától ezt az élményt. A műszeregység és a középső kijelző kifejezettem jól látható, automatikusan állítja a fényerőt. A külső nem a megszokott villany autós stílus. Parkolás egyszerű, a tűéles tolatókamerának és a Parking Pilot-nat köszönhetően. Kisebb kerekekkel szerintem még több megtehető kilométer lenne az autóban, de ezzel a 18″-as peresekkel a legszebb. Ezért inkább feláldozok pár megtehető kilométert. Az Integrált Szerviz Csomag ennél a modellnél kitolódik 6 évig vagy 160.000-ig, ami nagyon jó!

Ajánlom mindenkinek aki egy egyterű, biztonságos, nagy csomagtartós és kényelmes villanyosban gondolkozik! Szerelem első látásra, második mikor Sport módban a gázra lépünk!

Hamarosan érkezik a videós bemutató is!

Csatlakozz még ma e-autó közösségünkhöz!

A modell alap ára: 12.326.620 ft-tól kezdődik, a teszt példány ára valamivel 14.000.000 ft fölött volt!