GLC 350 e 4MATIC, az első midsize SUV Plug-in-Hybrid technikával.

A GLC 350 e 4MATIC a legtöbbet hozza ki mindegyik meghajtási módból: erőt, nyugalmat és rendkívüli hatékonyságot. A hajtásrendszer az energikus vezetési élményt nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztással és helyi károsanyag-kibocsátás nélküli autózással ötvözi.

A hajtásrendszer az energikus vezetési élményt nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztással és helyi károsanyag-kibocsátás nélküli autózással ötvözi. A GLC 350 e 4MATIC akár 34 km-es* távolságig teljesen elektromos hajtással üzemeltethető. 235 kW (155 kW + 85 kW) teljesítményével és 560 Nm (350 Nm + 340 Nm) forgatónyomatékával új mércét állít szegmensében. Teljesen elektromos üzemeléssel 140 km/h legnagyobb sebességet ér el. A lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltése menet közben, energia-visszanyeréssel történik. Ez javítja a szükséges energia rendelkezésre állását, ami fontos a különösen hatékony autózás szempontjából. És a boost funkció extra forgatónyomatékához is mindig elegendő energia marad, például a rendkívüli gyorsítást igénylő előzési műveletek biztonságos és intenzív végrehajtásához. A GLC 350 e 4MATIC-nál a jól bevált 7G-TRONIC PLUS 7 fokozatú automata sebességváltót alkalmazzuk. A 8,7 kWh (22 Ah) kapacitású lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltése töltőállomásnál legfeljebb 2 órát, míg háztartási csatlakozóaljnál alig több mint 4 órát vesz igénybe. A töltési üzemmódot közvetlenül Ön szabályozhatja, a belsőtér-hőmérsékletet pedig kényelmesen, még az út megkezdése előtt beállíthatja. A GLC 350 e 4MATIC rendszerteljesítménye: 235 kW (320 LE).

A Plug-in-Hybrid két világ legjavát ötvözi magában: mégpedig a nagy hatótávolságot és a rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátást.

A Plug-in-Hybrid technikánál egy villanymotor és egy belső égésű motor biztosítja a gépkocsi hajtását. Ennél a koncepciónál fennáll annak a lehetősége is, hogy a gépkocsi lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátorát – az energia-visszanyerést kiegészítve – csatlakozóaljról vagy töltőállomásról töltse fel. A nagy teljesítményű lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően hosszabb utakat tehet meg teljesen elektromos hajtással.

A Mercedes-Benz Plug-in-Hybrid technikát alkalmazó autóihoz egy moduláris építőszekrényt fejlesztett ki: a négy- vagy hathengeres benzinmotorokat különböző teljesítményfokozatú hibrid modulokkal és akkumulátorokkal kombinálja.

  • Tisztán elektromos autózás lehetséges.
  • Az akkumulátor csatlakozóaljon keresztül, a rekuperációval és a motoron keresztül tölthető.
  • Kis fogyasztás.

A Plug-in-Hybrid üzemfajtái:

A vezető nemcsak a menetprogram kiválasztásával, hanem az üzemfajta-váltóval is befolyásolhatja az elektromos és a belső égésű motorral történő közlekedés közötti szabályozást. A menetprogramtól (pl: Comfort) függően négy üzemfajta áll rendelkezésre:

HYBRID: valamennyi hibrid funkció, vagyis az elektromos üzemmód, a boost és a rekuperáció is rendelkezésre áll, és a közlekedési helyzettől, valamint a távolságtól függően automatikusan a fogyasztás szempontjából optimálizálva kerül felhasználásra.

E-MODE: kizárólag az elektromos hajtással történő közlekedésre szolgál, például városi forgalomban, vagy abban az esetben, ha a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje elegendő a hátralevő távolságra.

E-SAVE: a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapota fennmarad egy későbbi tisztán elektromos hajtással történő közlekedéshez. Az elektromos üzemmód ezért csak korlátozottan áll rendelkezésre.

CHARGE: a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátornak a belső égésű motoron keresztüli töltésére szolgál menet közben. Ekkor nem lehetséges az elektromos üzemmód.

Útszakaszalapú üzemeltetési stratégia:

Az útszakaszalapú üzemeltetési stratégia átfogóan, egyszersmind észrevétlenül segíti Önt a leghatékonyabb vezetési stílus biztosítása érdekében. A COMAND Online navigációs rendszer adatait használva a rendszer eldönti Ön helyett a különböző üzemfajták optimális sorrendjét. Megadott úti cél esetén az egész útszakaszra vonatkozóan vezérli a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltését és kisütését az energia optimális használata érdekében.

Az útszakaszalapú üzemeltetési stratégia például gondoskodik arról, hogy autója lehetőleg teljesen feltöltött akkumulátorral érje el a városokat, ahol a gyakori megállással és elindulással járó üzemmódhoz hatékonyan és gyakran lehet alkalmazni az elektromos üzemmódot. Városon kívül pedig lehetővé teszi a lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi állapotának a hátralevő útszakaszokhoz optimálisan igazodó beállítását.

Rezgéssel jelző gázpedál:

A rezgéssel jelző gázpedál segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és ezzel együtt a károsanyag-kibocsátást. Ehhez két információt szolgáltat: ha Ön az E-MODE esetén a gépkocsi elektromos hajtását használva a gázpedálon egy nyomáspont elérését észleli, akkor lehívta a maximálisan rendelkezésre álló elektromos futásteljesítményt. Ha túlnyomja a gázpedált ezen a nyomásponton, beindul a belső égésű motor.

Az ECO asszisztens kettős impulzussal jelzi például azt, hogy egy az Ön autója előtt haladó jármű miatt le kell vennie a lábát a gázpedálról a belső égésű motor leállításához és a hajtásláncról történő leválasztásához. Ezzel elkerülheti a későbbi felesleges fékezési folyamatokat és különösen hatékonyan közlekedhet.