A Ford Motor Company elkötelezett a szériagyártású elektromos autók fejlesztésében, ennek jegyében válik elérhetővé Magyarországon is (2017. február 6-i gyártástól) a Focus Electric. A tisztán elektromos motorral hajtott Focus Electric a hagyományos Focus-szal azonos gyártósoron, a németországi Saarlouis-ban készül, ugyanazt a kényelmet és biztonságot nyújtva, mint az alapmodell esetében az elektromos járművek minden előnyével együtt.

Az autóban egy nagy teljesítményű elektromos motor, egy csendes, észrevétlenül és hatékonyan működő egysebességes „váltó”, valamint két továbbfejlesztett, korszerű lítium-ion akkumulátorcsomag kapott helyet, amely energiát biztosít az elektromotor számára.

225 km-es hatótávolságával a Ford Focus Electric ideális eszköz a városi közlekedéshez, de mint minden elektromos autó esetében, a vezetési stílus, a külső hőmérséklet,  az elektromos berendezések használata – légkondicionáló, világítás és audiorendszer – hatással vannak a maximális hatótávolságra.

A Focus Electric két lítium-ion akkumulátorcsomagot tartalmaz. Az egyik csomag a hátsó ülések alatt, a másik a csomagtartóban kapott helyet, aminek a befogadóképessége így 237 liter lett. A csomagtartóban a két kerékdob között egy lépcső látható (itt foglal helyet az egyik akkumulátorcsomag).

A Focus Electric a Titanium felszereltségi szintről ismert  sötét szövetkárpitot kapta, így az utastér is hasonló hozzá. A V-alakú emelt oldaltartású ülések kényelmesek, a belső anyaghasználat pedig a prémium érzetet kelti. Kissé megváltozott a műszerfal, az analóg sebességmérő két oldalára egy-egy kisebb képernyő került, a bal oldaliról az utazási adatokat és a hatótávot lehet leolvasni, a jobb oldalin pedig pillangókat lehet gyűjteni, ha a vezetési stílusunkat a lehető legnagyobb hatótáv eléréséhez igazítjuk. A tulajdonosok a  MyFord Mobile nevű alkalmazással akár nyomonkövethetik  az akkumulátorok töltöttségi állapotát okostelefonjukon.

A Focus hajtáslánca egy egyfokozatú erőátviteli rendszerből és egy 145 lóerős villanymotorból áll, mely kifejezetten dinamikusan gyorsítja az elektromos Focus-t a remek gázreakciók és a villanymotor állandóan rendelkezésre álló 250 Nm-es nyomatéka miatt. Az Electric végsebességét az akkumulátorok védelme érdekében 137 km/h-ban korlátozták.

A hagyományos Focus kiemelkedő kormányozhatósága, útfekvési tulajdonságai semmit sem változtak az elektromos Focusban sem, nem túlkormányzott és gyorsan reagál az irányváltásokra is. Az elektromos motornak és a Focus hangszigetelésének köszönhetően a belső térben alig észlelhető a menetzaj.

A két akkumulátorcsomag 300kg-os plusz tömege kifejezetten jó hatással van a rugózási kényelemre, mivel az apróbb úthibákat könnyebben elnyeli az elektromos Focus, mint az alapváltozat.

Az akkumulátor gurulás közben, illetve fékezéskor is tölt, ezt hívják „regeneratív töltésnek”. A vezető a beépített tájékoztató rendszer segítségével pedig tovább növelheti a hatékonyságot.

Az egysebességes “váltó” előnye, hogy nem zavarják meg az utazást a belső égésű motorok automata váltóinál megszokott apróbb rántások, azonban a villanymotor a regeneratív (fékenergia visszanyerés) töltés miatt nagyobb motorféket használ. A „gáz” elvételekor azonnali lassulással reagál a Focus. A fékpedál érzete szintén eltér az alapváltozattól, mivel a mozgási energia közel 100 százalékát tudja visszatáplálni az akkumulátorokba.

Az akkumulátor teljes feltöltéséhez a Ford Focus Electric speciális töltőaljzattal rendelkezik, amelyen keresztül az üres akkumulátor a hálózati teljesítménytől függően akár 3-4 óra alatt is feltölthető.

az akkumulátor csomagok az Amerikai Egyesült Állomakban készülnek így a rendeléstől számítva közel 6 hónapos átfutási idővel számoljanak.

Hatótávolság egy töltéssel hozzávetőlegesen 225 km
Villamosenergia fogyasztás: 164 Wh/km
CO2 kibocsátás: 0 g/km

Végsebesség: 137 km/h (limitált)
A motor forgatónyomatéka: 250 Nm (állóhelyzetből)
A gépjármű saját tömege: 1681 kg (75 kg tömegű vezetővel számolva)
A Lítium-ion akkumulátor csomag teljesítménye: 33,5 kWh

A Ford Focus Electric árlistát innen lehet letölteni!