Egy BMW luxuslimuzin, amelyet minimális fogyasztás és maximális dinamizmus jellemez bármelyik vezetési módban. Kényelmével és dinamizmusával a BMW 7-es Limousine iPerformance minden elvárásnak eleget tesz. Kívülről szemlélve, az iPerformance modellt az autó C-oszlopain elhelyezett eDrive megjelölés, valamint az autó első sárvédői fölött megjelenő i betű különbözteti meg a hagyományos technológiával hajtott modellektől. A vesék rácsainak és a kerékagyak jellegzetes kék színe egyértelműen jelzi, hogy az autó innovatív hajtástechnológiával működik. A modellt azonban mindenekelőtt az különbözteti meg társaitól, hogy tisztán elektromos módban is haladhat. Az elektromos hatótáv 44–48 kilométer (xDrive: 41–45 kilométer) is lehet, amelynek megtétele során az autó nem bocsát ki káros anyagot és nem használ fel üzemanyagot. De a BMW 7-es Limousine iPerformance még kombinált módban is csak 51–45 g/km-es CO2-kibocsátással rendelkezik (xDrive: 56–49 g/km). A nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így megfelelő méretű, 420 literes csomagtér várja a terjedelmes poggyászokat. Íme, ilyen egy felülmúlhatatlan, jövőorientált járműkoncepció.

Plug-in hibrid modellként a BMW 7-es Limousine iPerformance számos vezetési móddal rendelkezik, amelyeknek segítségével a vezető jelentős hatást gyakorolhat a tényleges üzemanyag-fogyasztásra. A gyakorlatban az eredmény elsősorban a választott vezetési módtól függ – másodsorban pedig az egyéni vezetési stílustól. Amennyiben az akkumulátor teljesen fel van töltve, akár 48 kilométer (xDrive: 45 kilométer) is megtehető tisztán elektromos energiával, mielőtt a BMW TwinPower Turbo benzinmotor be nem indul az optimális hatékonyság és hatótáv biztosítása céljából.

BMW TwinPower Turbo

A BMW 740e/Le iPerformance innovatív, 2-literes BMW TwinPower Turbo 4 hengeres benzinmotorja maximális vezetési élményt garantál agilis erőleadásának, valamint a bármilyen fordulatszámon mutatott egyedülállóan élénk gázreakcióinak köszönhetően – ugyanakkor rendkívül takarékos, valamint alacsony a károsanyag-kibocsátása.

A 4 hengeres erőforrás a modern motortervezés egyik kimagasló példája. A dinamizmus és a hatékonyság növelése érdekében a BMW Twin Power Turbo technológiát, fokozatmentes Valvetronic szelepvezérlést, dupla-VANOS vezérműtengely-állítást, valamint nagy precizitású befecskendezést alkalmazott a motor esetében. Mindennek köszönhetően az erőforrás teljesítmény-hatékonyság aránya bármilyen terhelésnél optimális, tehát csökken annak fogyasztása. A plug-in hybrid esetében a motor magas terhelés mellett optimális teljesítmény-hatékonysággal dolgozik, miközben a nagyfeszültségű akkumulátort is folyamatosan tölti. Ennek megfelelően a nagyfeszültségű akkumulátor áramellátása rendkívül hatékony módon történik, míg az autó mozgásban van.

Az EfficientDynamics motorcsaládba tartozó egység 258 LE (190 kW) teljesítményű és 400 Nm nyomatékú, míg 0-ról 100 km/órás sebességre 5,5–5,4 másodperc alatt (xDrive: 5,3 másodperc) gyorsul fel. Kombinált üzemanyag-fogyasztása: 2,2–2,0 l/100 km (xDrive: 2,5–2,1 l/100 km), CO2-kibocsátása: 51–45 g/km (xDrive: 56–49 g/km).

Elektromotor

A plug-in hibrid modell vízhűtéses elektromos motorját a sebességváltó házába építették be. Az erőforrás 95 LE (70 kW) teljesítményű és 250 Nm nyomatékú. Segítségével kb. 40 km* (xDrive: 37 km) tehető meg 100%-ban elektromos módban, maximum 120 km/órás sebességgel.
Amikor a vezető lelép a gázpedálról, az elektromotor egy, a kerekek által energiával ellátott generátorként kezd működni, és a mozgási energiát elektromossággá alakítja át egy rekuperációnak nevezett folyamat során. Fékezéskor még nagyobb mértékű rekuperáció érhető el. A fékpedál bizonyos mértékig való lenyomása esetén a járművet egyedül az elektromos motor lassítja, amely a művelet közben még több mozgási energiát alakít át elektromos árammá. Ez a lényegében ingyenes, rekuperált energia később az autó elektromos motor segítségével történő gyorsítására vagy az elektromos berendezések energiával való ellátására használható fel. Mindez csökkenti a fogyasztást, illetve számottevő mértékben fokozza a vezetés hatékonyságát.

Nagyfeszültségű akkumulátor

A BMW 740e/Le iPerformance Limousine nagyfeszültségű akkumulátorát biztonságos helyre, a hátsó ülés alá építették be, amivel helyet sikerült megtakarítani. Mindennek eredményeként a csomagtér (420 l) alig kisebb, mint a hagyományos modellek esetében.

Az akkumulátor az autóhoz mellékelt kábellel, hagyományos, 230 voltos háztartási konnektorról vagy nyilvános töltőállomáson tölthető. Út közben az elektromotor olykor generátorként működik, elektromossággá alakítva át a mozgási energiát (rekuperáció), amely elektromosság az akkumulátorban tárolódik.

A lítium-ion technológiának köszönhetően a folyadékhűtéses, nagyfeszültségű akkumulátor nagy energiasűrűségű és kompakt méretű. 9,2 kWh-s teljesítményével az akkumulátor szinte azonnal 112 lóerőt (83 kW) képes az elektromotor rendelkezésére bocsátani. Teljesen feltöltött állapotában az akkumulátor a BMW 740e/Le iPerformance Limousine-nal 44–48 km* (xDrive: 37 km) megtételét teszi lehetővé tisztán elektromos meghajtással, miközben a maximális sebesség 140 km/óra lehet.

INTELLIGENS ENERGIAMENEDZSMENT.

Az intelligens energiamenedzsment a BMW iPerformance koncepció egyik legfontosabb pillére. Ez koordinálja a hajtáslánc komponenseinek együttműködését a kimagasló dinamizmussal együtt járó, lehető legnagyobb hatékonyság érdekében. Az intelligens energiamenedzsment úgy optimalizálja a hibrid meghajtás teljesítmény–hatékonyság faktorát, hogy előre kiválasztja a legmegfelelőbb hajtási módot. Például a navigációs adatok alapján a rendszer előre azonosítja az útvonal azon szakaszait, illetve azokat a vezetési szituációkat, amikor az elektromos motorral való haladás a legmegfelelőbb, vagy éppen a nagyfeszültségű akkumulátor töltésére kínálkozik megfelelő alkalom.

Olyan helyzetekben, amikor a belső égésű motor alacsonyabb teljesítmény-hatékonyság faktorral rendelkezne, a rendszer nagyobb terhelésre kapcsol át a jobb teljesítmény-hatékonyság faktor elérése érdekében. Ez azt jelenti, hogy a belső égésű motor több erőt termel. Ez az erő, amelyet az elektromotor/generátor elektromossággá alakít át, azután az akkumulátor töltésére fordítódik. Az így megtermelt és eltárolt elektromos áram később a tisztán elektromos haladásra vagy a belső égésű motor hatékony támogatására használható fel. Az energiamenedzsment vezérli az elektromotort/generátort is, így a mozgási energia elektromos energiává konvertálódik siklás és fékezés közben. ECO PRO módban az intelligens energiamenedzsment a jármű fedélzeti rendszereinek – köztük az összes kiegészítő berendezésnek és a kényelmi funkcióknak – a működését úgy szabályozza, hogy az a lehető legkevesebb üzemanyag-felhasználással járjon, és kimagaslóan hatékony legyen.

Az eDrive gomb segítségével a vezető háromféle elektromos hajtási mód közül választhat. Induláskor alapbeállításként az AUTO eDrive (hibrid) mód aktiválódik. A MAX eDrive módban lehetővé válik a tisztán elektromos energiával való haladás, maximum 140 km/órás sebességgel. A Battery Control módban elektromos energia tárolódik el későbbi felhasználás céljára.

OTTHONI TÖLTÉS

A jármű kényelmesen tölthető a hagyományos, otthoni, 230 voltos elektromos csatlakozóról is – a „tele tank” nagyjából négy óra alatt érhető el. Az autó töltőcsatlakozója egy nyitható fedél alatt található az első sárhányón. A töltéshez csak az autóhoz járó kábelre van szükség, amely biztonságosan és helytakarékosan tárolható a csomagtér bal hátsó részén. A töltőcsatlakozót és a dugót speciális szigetelés védi az elemektől. A normál elektromos csatlakozó helyett a speciális, falra szerelhető töltőállomás, más néven wallbox is használható a töltéshez. A berendezés nagyobb töltőenergiát biztosít, így lerövidül a töltési folyamat. A nagyfeszültségű akkumulátor töltési státuszáról a színes LED-ekkel ellátott világító gyűrű tájékoztat, illetve az leolvasható a BMW ConnectedDrive alkalmazásról is. Bizonyos tényezőktől – például töltőáram erősségétől, az autóban a töltési ideje alatt elektromos energiát felhasználó berendezések számától, valamint a Wallbox használati módjától körülbelül 2,4 óra alatt tölthető fel teljesen a kiürült nagyfeszültségű akkumulátor. A külső energiaforrással való töltés során az utastér előre felfűthető vagy lehűthető. Mivel a haladás jelentős részben elektromos energiával történik, az utazási költségek számottevő mértékben csökkennek.

NYILVÁNOS TÖLTÉS

A jármű egyaránt tölthető az otthoni, háztartási elektromos csatlakozóról az autóhoz mellékelt töltőkábellel, illetve menet közben, a nyilvános töltőállomásokon is az eredeti BMW tartozékok választékából megvásárolható kábellel. Az utóbbi esetben például bevásárlás után a vezető „tele tankkal” folytathatja az útját zéró károsanyag-kibocsátás mellett. Az autó töltőcsatlakozója egy, az első sárhányón lévő, zárható fedél mögött található. A töltéshez egyedül a kábelre van szükség, amely biztonságosan és helytakarékos módon a csomagtérben, a bal oldali kerékjárat felett tárolható. A nyilvános töltőállomáson való töltéshez szükség van a BMW tartozékok választékából megvásárolható kábelre. A töltési idő több tényezőtől – például a töltőáram erősségétől, valamint a járműben a töltési folyamat ideje alatt aktívan elektromos áramot felhasználó eszközök számától – függ.
Az elemektől egy speciális tömítő gyűrű védi a töltőcsatlakozót és a dugót. A töltőcsatlakozón lévő LED-es világító gyűrűk egyértelműen informálnak a töltési folyamat státuszáról. A navigációs rendszer és a BMW ConnectedDrive alkalmazás tájékoztatják a vezetőt a megfelelő töltőállomások helyéről és elérhetőségéről.
A töltéshez való jogosultság ellenőrzése, valamint az energiaköltségek havi kiszámlázása a BMW ChargeNow mobilitási szolgáltatás* keretében külön megvásárolható ChargeNow kártya segítségével történik.
Megjegyzés: a ChargeNow* a 360° ELECTRIC választéka tartozó, díjköteles szolgáltatás.
*A szolgáltatás magyarországi elérhetőségével, valamint a használat feltételeivel kapcsolatos információkért kérjük, forduljon hivatalos BMW Márkakereskedőjéhez.