Elektromos hajtása erényeit a belsőégésű motorok előnyeivel ötvözi, a tisztán elektromos üzemet az erőteljes négyhengeres aggregát biztosította, nagy hatótávval kombinálva. Állunk a kihívás elé.

Formavilága jellegzetes A3 – mégis egészen különleges. Az A3 Sportback e-tron számos e-tron-specifikus külső részlettel érkezik, a krómozott vízszintes lamellákkal kialakított, mattfekete hűtőrácstól a krómlécekkel díszített diffúzorig. Az első lökhárítóban kialakított, speciális e-tron világítási kép és a stílusos oldalsó küszöbborítások egyéni megjelenést kölcsönöznek az A3 Sportback e-tron számára.

Belsőégésű erőforrásként az erőteljes és gazdaságos 1.4 TFSI szolgál, amelynek teljesítménye 110 kW (150 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 250 newtonméter. A 75 kilowattos, tárcsaalakú elektromos motor a kimondottan az A3 Sportback e-számára tervezett, hatfokozatú S-tronic sebességváltóba építve működik. A két motor optimális hatásfok és teljesítmény mellett együtt is dolgozhat, de az energia-visszatáplálás (rekuperáció) és a szabadonfutás (“vitorlázás”) funkciói is rendelkezésre állna

Több, mint csupán pillantás előre: az Audi virtual cockpit minden fontos információt közvetlenül a vezető látóterében jelenít meg. 12,3 col képátlójú kijelzőfelületén kétféle üzemmód is választható: a hagyományos nézetben a körműszerek a megszokott méretben jelennek meg, míg az infotainment-üzemmódban például a navigációs térképet mutató központi ablak áll az előtérben.

A belsőégésű és az elektromos motor kombinációja többet nyújt, az új Audi A3 Sportback e-tron egyszerre szolgál sportos menetteljesítményekkel és meggyőző gazdaságossággal. Konkrét számokban: 222 kilométer/óra végsebesség, 0 – 100 km/h 7,6 másodperc alatt, akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótáv.

Az A3 Sportback e-tron töltési koncepciója éppolyan fejlett, mint maga az autó. Az Audi Singleframe hűtőrács négy karikája mögött rejtőző csatlakozón keresztül az A3 Sportback e-tron a megfelelő eszközzel ipari árammal vagy nyilvános töltőállomáson mintegy 2,5 óra, a háztartási hálózatról pedig nem egész 4 óra alatt feltölthető.

Az elektromos autózás előnyei – a hátrányok nélkül: az Audi A3 Sportback e-tron az első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtással működő, prémium alsó-középkategóriájú modell. A legkorszerűbb TFSI®-technika és az elektromos motor e fejlett kombinációja átlagosan 1,5 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerenként, amihez kilométerenként mindössze 35 gramm széndioxid kibocsátása társul. S kínálja mindezt összesen akár 940 kilométeres (tisztán elektromos üzemben akár 50 kilométer) hatótávon át.

0 – 100 km/h 7,6 másodperc alatt

Az Audi A3 Sportback e-tron 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményével és 350 Nm maximális rendszer-forgatónyomatékával vérbeli Audi, amely álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 222 kilométer/óra.

Belsőégésű motorként egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, átdolgozott 1.4 TFSI erőforrás szolgál. A TFSI egy tengelykapcsoló segítségével működik együtt a 75 kilowattos elektromos motorral. A tárcsa-alakú elektromos gép új fejlesztésű, hatfokozatú e-S tronic sebességváltóba integráltan működik, amely a motorok forgatónyomatékát az első kerekek felé irányítja. A két hajtásmód egymást kiegészítve működik: míg az elektromos motor indulástól mintegy 2.000-es percenkénti fordulatszámig szolgáltatja maximális forgatónyomatékát, a TFSI-erőforrás az 1.750 és 4.000 percenkénti fordulat közötti tartományon produkálja nyomatéki csúcsát.

Az Audi Sportback A3 e-tron egyedül belsőégésű motorjával, tisztán elektromos hajtással, illetve hibrid-üzemmódban is közlekedhet. Már elektromos üzemben is dinamikus gyorsításokat kínál, anélkül, hogy a TFSI-erőforrásnak is be kellene kapcsolódnia a hajtásba. Csak a vezető kifejezett utasítására aktiválódik mindkét erőforrás (boost), gázelvételkor pedig a gazdaságosságot a motorfékhatás kiiktatásával fokozva, egyaránt lekapcsolódnak a hajtásrendszerről (“vitorlázás”).