Nissan elektromos örökség: 90-es évek

0

Már itt van a küszöbön az új Nissan Leaf és azt mindenkinek be kell ismernie, hogy a Nissan iszonyatosan sokat tett az elérhető árú elektromos autózás érdekében, amikor is 2010-ben piacra dobta a Leaf első generációját.

Ezen gondolat mentén úgy döntöttünk itt, az e-cars berkein belül, hogy tisztelgésül ezen teljesítmény előtt, részletesen feldolgozzuk a Nissan e-autós történetének elmúlt 70 évét! Az infógrafika, ami mentén végig megyünk majd, kattintásra nagyban is megtekinthető.

President – 1991

Ezt a különleges nyitott tetejű járművet nem gyártották tömegesen, különleges utasok számára volt fenntartva. Az 1991-es IAAF Világbajnokság atlétáit is ez az autó szállította. Cink-alapú akkumulátort használt megjelenésekor. A végsebessége 40 km/h volt, 100 km hatótávval.

FEV – 1991

Rövid hatótávú autó volt és csak kísérleti modellek léteztek belőle. A Tokyo Motor Shown mutatkozott be 1991-ben. Sajnos konkrét adatok nem ismertek az autóról.

Cedric – 1993

Egy klasszikus japán szedán a kilencvenes évek elejéről, de ebben elektromos motor volt már. Ólom-savas akkumulátorcsomaggal, 85 km/h végsebességgel (klímával 40  km/h ) és 85 km hatótávval. Érdekesség, hogy az autó egy ideig a japán Környezetvédelmi Hivatalnál teljesített szolgálatot. Az autó-nyújtotta tapasztalatokat a Nissan állítólag nagyon jól fel tudta használni a későbbiekben.

FEV II – 1995

Szintén csak kísérleti modellek léteztek az autóból, ebben már lítium-ion akkumulátorok voltak és elődjéhez hasonlóan ő is a Tokyo Motor Show-n debütált.

Prairie Joy – 1995

Szintén a tokiói kiállításon mutatkozott be, de 1996-ban kereskedelmi forgalomba is került, igaz csak nagyon limitált, 30-as darabszámban. Különlegessége, hogy egy japán tudományos csapat (Japanese National North Pole Exploratory Team) is használt egyet a flottából, Norvég területen jártak vele sokat, ezzel is tesztelve a lítium technológia állóképességét hideg körülmények között.

Altra – 1998

Ez az autó már a Los Angeles Auto Show-n jelent meg először és ez volt az első kereskedelmi forgalomban kapható elektromos autó Észak-Amerikában, amiben lítium-ion akkuk voltak. Amerikában 1999-ben megkapta a legzöldebb autó („greenest cars” by Green Guide to Cars and Trucks) díjat is és Japánnal együtt összesen 200 darabot adtak el belőlük. A töltőport itt is az orrban kapott helyet, akár csak a Leaf esetében is. Ehhez az autóhoz már kiépített töltőinfrastruktúra járt és 83 LE. A végsebessége 120 km/h, a hatótávja 130 km volt.

Forrás: nissan.com

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!