Elon Musk videós szimulációban ismertette a Roadster űrbe küldését, ami sokáig csak egy erős viccnek tűnt. Az autó a Falcon Heavy rakéta közepén helyezkedik majd el és ha minden jól alakul, Mars-körüli pályán fog keringeni az idők végezetéig!

A videó leírása alapján a Roadster a hordozórakéta gyomrában 11 km/s sebességgel fog a Mars felé száguldani és ha célba ér, 400.000.000 km-re lesz a Földtől!

A Falcon Heavy a Space Exploration Technologies (SpaceX) nehéz rakétája. A rakéta mindkét fokozata folyékony oxigént és rakéta minőségű (RP-1) kerozint használ üzemanyagként. A rakéta 63,8 tonnányi terhet tud alacsony Föld körüli pályára állítani, vagy 26,7 tonnányi terhet geostacionárius transzfer pályára.

Hirdetés

Az első fokozat 3 Falcon 9-ből származó rakétatestből áll, mindegyik 9 darab Merlin 1D rakétahajtóművel rendelkezik. A Merlin 1D a Merlin hajtómű egy módosított verziója, amely tengerszinten 420 kN, légüres térben pedig 480 kN tolóerőt fejt ki. A középső rakétatest az extra megterhelés miatt szerkezetileg erősebb, és csak a Falcon Heavy konfigurációban repül. A két oldalsó rakéta képes egyedül, Falcon 9 módban is küldetéseket végrehajtani. Mindhárom eszköz képes visszatérésre és újra felhasználható. Indításkor mindhárom rakétatesten begyújtják a hajtóműveket. A középső rakéta üzemanyaga később fogy el, mint a két szélsőé, így két leválasztás történik egy fellövés alatt: a gyorsítórakéták leválasztása, majd a központi mag leválasztása.

A második fokozatot egy darab Merlin 1D Vacuum motor hajtja, amelyet módosítottak vákuumban való működésre. A hajtómű ezen változatának fajlagos impulzusa 348 másodperc. Hogy a hajtómű újraindítása megbízhatóbb legyen, ezt a hajtóművet redundáns gyújtóval szerelik fel. A második fokozat üzemanyagtartálya egyszerűen az első fokozat egy rövidebb verziója, nagyjából ugyanazokat az eszközöket és a gyártási technikákat igényli, ezzel csökkentik a gyártási költségeket.

“Abban a pillanatban, amikor a Falcon Heavy elemelkedik a földtől, ez lesz a bolygó legerősebb működésben levő rakétája. Azon túl, hogy megvan a képessége föld körüli pályára állítani 64 tonna tömeget, mindezt fele annyi költségen, mint a legközelebbi rokon-típus, a Delta IV Heavy rakéta.

A Falcon Heavy első leválási ciklusa előtt 3 darab Falcon 9 hajtómű tolja a rakétát, melyek 27 Merlin motorja együttesen több mint 5 millió font tolóerőt hoz létre felszálláskor, ami megfelel tizennyolc Boeing 747-es erejének.

A felszállás során a két oldalsó meghajtórakéta le fog válni a központi testről és visszatér a kiindulási pontra, hogy újra felhasználhassuk a későbbiekben. A középső rakétatest is leválik és visszatér egy előre meghatározott drónra ami az Atlanti-óceánon fogja várni, majd a központi mag pedig továbbhalad útján 11 km/s sebességgel és ha célba ér, 400.000.000 km távolságra lesz tőlünk.

A Falcon Heavy a kezdetektől arra készült, hogy legénységet juttasson az űrbe és újra megadja annak a lehetőségét, hogy embereket juttassunk a Holdra vagy a Marsra.”

[vc_raw_js]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[/vc_raw_js]
[vc_video link=”https://youtu.be/Tk338VXcb24″ align=”center”]

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]