A Porsche 2015-ben a Frankfurti Autószalonon mutatta be az első teljesen elektromos autójuk tanulmány változatát, a Mission-E-t. Azóta eltelt idő alatt a Posche nem ült a babérjain, hanem folyamatosan fejlesztette a modellt, hogy az ígért 2019-es debütálási dátumra már sorozat gyártott modell lehessen az első elektromos Posche-ból.
A vállalatnál már gőzerővel készülnek a gyártásra, a Mission-E lenne az első nagy dobása a gyártónak, de tudják ők is, hogy nagy fába vágták a fejszéjüket. Albrecht Reimold a Porsche gyártásért felelős igazgatósági tagja így nyilatkozott: „Az első felszereléseket 2018 elején hozzuk be a gyárakba. Minden a lehető legjobban úton halad, élvezzük az első prototípusok látványát. Azonban a végleges gyártási dátumot, a 2019-et tartjuk szem előtt!”
Az Audival közösen fejlesztenek egy teljesen új padlólemezt aminek a neve „Premium Platform Electromobility” (PPE), de ez közel sem azt jelenti, hogy egységes autók születnének a négykarikás vállalattal, illetve a Mission-E sem csak egy futó kaland lesz. Reimold így kommentálta: „Jelenleg az első generációra koncentrálunk, most abból szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni. Az ikonikus 911 is már a hetedik generációnál jár, aminek számos alváltozata van a piacon. A kreativitásunk nem ismer határokat, így természetes, hogy fontolgatunk egyéb változatokat is a Mission E esetében. De, először csak egyet!”
Számos autógyártó úgy gondolja, hogy az autók életciklusa 5-7 év között alakul, sajnos lehet látni, hogy ez manapság egyre rövidül. Így kérdéses, hogy mennyi időt adnak az első generációs Mission-E-nek?
Az ügyfeleket nagyon érdekli a teljesen elektromos Mission-E, sokan jelzik a vételi szándékukat a Porsche felé, de még nem vesznek fel előre megrendeléseket. Reimold beszélt az éves darabszámokról is: „A munkahelyek első terveit úgy kalkuláltuk, hogy nagyjából 20 ezer darabot tudjunk gyártani évente. Természetesen hagytunk ebbe az előkalkulációba némi mozgásteret is, hogy növelni tudjuk ezeket a számokat.”