A BMW i a kezdetektől az elektromos formulaautó bajnokság hivatalos partnere, így nem csoda, hogy a frissített i8 verziót választották a biztonsági autóként.
Chile fővárosában Santiagóban rántották le a leplet az új biztonsági autóról, a Qualcomm BMW i8 Coupe Safety Car-ról, a Formula E új biztonsági autójáról. A rendezvényen jelen volt a sorozat alapítója és vezetője is, Alejandro Agag. Agag elmondta, hogy kezdetben sokan azt hitték, hogy a Formula E-nek nincs jövője, de a BMW az első között állt be a széria mögé és nem kételkedtek az új autó verseny sikerében.
Bruno Correira, a biztonsági autó soförje is megszólalt: „Nagy köszönet a BMW-nek, az új autóért. Az ülések, és a bukócsőnek köszönhetően még könnyebb az autó. A teljesítmény és az akkumulátorok kapacitása is valamivel nagyobb lett. Óriási öröm az új BMW i8-at vezetni”
Az autó egyik lényeges különlegessége, hogy induktív töltéssel is lehet tölteni az akkumulátort, köszönhetően a Qualcomm Halo Prototype Technologynak, és egy új padlólemeznek. Egy órán belül közel 80%-ra tölthető fel a plug-in hibrid modell. Ezen kívül kapott egy szénszálas hátsó szárnyat, első splittert ami fokozza a leszorítóerőt, és a BMW M4 GTS-ból ismerős sportülések is bekerült az autóba. A fékezésről pedig a BMW M karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik.
A frissített i8-ban a lítium-ion akkumulátorcsomag kapacitása 34 Ah az eddigi 20 helyett. A 11.6 KWh-s akkumulátorok révén maximum 55 kilométer a tisztán elektromosan megtehető táv. Rendszerteljesítmény 374 lóerő, a gyorsulás 4.4 mp. Az első kerekeket hajtó elektromos motor 12 lóerőt izmosodott (143 lóerő), a háromhengeres, 1500 köbcentis benzinmotor továbbra is 231 lóerős. Az i8 Coupé 120 km/h-ig képes felgyorsítani a villanymotor használatával.