Jelen pillanatban a Porsche, a Volkswagen Csoport legprofitképesebb márkája. Jövőjének bebiztosítása pedig minden szempontból kulcsfontosságú, hiszen a profit jelentős részét korábban szállító Audi is vereséget szenvedett a BMW – Mercedes párostól. Jelenleg nem is látni rá példát, hogy hogyan tudna felzárkózni a német társaihoz.
Azonban a Porsche kockázatos projektbe kezd, aminek a Mission E sikere a márka jövőjére is nagyban hatással lehet. A neves autógyártó egy három fő pilléren nyugvó stratégiával vág neki a jövőnek. Oliver Blume a Porsche vezetője így nyilatkozott csütörtök este a Porsche múzeumban, ahol a márka első sportautója, a 356-os 70. évfordulóját ünnepelték:
„Stratégiánknak három fő mozgatórugója lesz – a plug-in hibrid modellek, az érzelmekre ható változatlan belsőégésű motorral szerelt járművek és a sportos hangolású teljesen elektromos meghajtású autók”
„Mindig lesz arra igény, hogy a sportos mobilitás az intelligens rendszerekkel társuljon. A Porschenél továbbra is a vezetési élmény áll első helyen, de parkolásnál azért nem árt, ha átadhatjuk az irányítást az autónak” mondta Oliver.
A Porsche mindent megtesz, hogy szinten tartsa a márkát, esetleg előre mozdítsa. Ennek apropójaként dobják pacra az első teljesen elektromos autójukat a Mission E-t 2019-ben. Az előjelek pozitívak, a vásárlók bíznak a márkában. A frissített Panamera európai vásárlóinak a 60%-a már a hibrid modellt választja, ezért a következő generációs 911-ben is megjelenik a plug-in technológia.
Azonban, Blume is elismeri, hogy kockázatos projektbe kezdenek. „Mindenünk megvan ahhoz, ami a következő 70 évhez szükségeltetik, de a kockázat mértéke nem csökken. Hisz a világ folyamatosan változik. A Porsche jövője a Mission E elektromos autó sikerességén is múlik”