További Mission E hírek

0

A Porsche első teljesen elektromos autója jelenleg az egyik legjobban várt e-autó, de az évtized végéig biztosan nem érkezik meg. Az ok egyszerű: a gyártó a maximumot akarja nyújtani az autóval!

A mai napon a német autógyártó további információkat osztott meg az autós közönséggel, pontosabban az akkumulátorra és a töltési technológiára vonatkozóan. A Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója, Uwe Michael beszélt ezekről és a márka terveiről az otthoni és a publikus töltési megoldásokkal kapcsolatban.

„Forradalmasítjuk a töltési időket a nagyfeszültségű rendszer 400 V-ról 800 V-ra történő duplázásával. Dióhéjban: 400 km hatótáv 20 perc alatt. Kivétel nélkül állíthatom, jelenleg az összes versenytársunknak ez kétszer ennyi időbe kerül”

Hogyan lehetséges ez? Még 2016 végén 5 vezető autógyártó márka (BMW, Mercedes-Benz, Ford, Audi és Porsche) gondolt egyet, és egyesítették erejüket egy 400 töltőállomásból álló európai hálózat létrehozása érdekében. A töltés 350 kW teljesítménnyel történne, szabványos CCS csatlakozón keresztül. A Porsche telepítette az első ilyen töltőoszlopot Európában (Berlin-Adlershof). Majd egyet az USA területén, Atlantában is kiépítettek egyet.

Visszatérve az Uwe Michael interjúra, további infók is elhangzottak, többek között szoros együttműködésről is szó esett egy meg nem nevezett akkumulátorgyártóval. Akivel együtt dolgoznak a legoptimálisabb teljesítményt ígérő akkumulátor technológián. A vezető szerint 2025-2030 környékére már a szilárdtest akkuk is megjelenhetnek a piacon és ezek vehetik át a jelenlegi lítium-akkuk helyét..

„A Mission E járművünk már most is egy igen fejlett technológiát demonstrál. Viszont várakozásaink szerint a lítium-ion akkumulátorok hatékonysága évente várhatóan minimum 5%-ot javulhat. Ezek a fejlesztések hosszútávon már önmagukban is nagymértékű teljesítményjavulást eredményezhetnek a jövőben”

Michael azonban arról is beszélt, hogy a Porsche kibővíti otthoni töltőinek felépítését egy internetkapcsolattal, amivel későbbi módosításokat is el tudnak végezni a töltőn: „A töltés kimenetét az ügyfél igényeihez is szabhatjuk. Ha a vevőnek nem elegendő a 3,6 kW töltési sebesség egy plug-in hibridhez, bővíthet 7,2 kW-ra. Pusztán elektromos járművek esetében az ügyfél 11 kW és 22 kW között is választhat. „

Az érkező Porsche tehát rendkívül fejlett technikákat fog tartalmazni, alig várjuk.

[vc_video link=”https://youtu.be/99FEl4MVE9o” align=”center”]
[dt_small_photos category=”missione-spy”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!