Elkezdte megújítani üzleti modelljét a Volkswagen

0

Bár a VW szerint még évek kellenek ahhoz, hogy az elektromos autók eladásai komoly hatást fejtsenek ki a piacon, már most elkezdte felkészíteni a kereskedői hálózatát a várható hatásokra.

A gyártó amerikai vezetője, Hinrich Woebcken is úgy látja, hogy még 2025-ben is a teljes eladásuk 85-90%-a belsőégésű-motoros járművek lesznek, így nagyon nem kell a kereskedőiknek hatalmas változások miatt aggódniuk. De arra mindenképp készülni kell, hogy az elektromos autók jóval kevésbé lesznek karbantartás-igényesek és sok probléma orvosolható lesz OTA (over the air) frissítések kiadásával. A kereskedői nyereségesség fenntartása érdekében a Volkswagen egyeztetéseket tervez, hogy semelyik fél érdekei se sérüljenek. A VW tárgyalásainak nagy része az európai kereskedőhálózatokat érinti, de hamarosan az USA területén is megkezdik az egyeztetéseket, főleg, hogy 2020-tól kezdődik az új I.D. termékvonal bevezetése a kontinensen.

Az első az I.D. Crozz (AWD crossover) lesz, majd az I.D. Buzz (retro mini-busz) 2022 körül. Az eredeti I.D. ferdehátú és majd egy szedán csak ezek után érkeznek.

A globálisan vett eladásokért felelős személy, Jürgen Stackmann is azt nyilatkozta, a jelenlegi értékesítési és üzleti modell semmiképp nem fenntartható, mindenképp szükséges lesz beiktatni változásokat.

„Ez egyetlen lehetőség, hogy ellensúlyozzuk a kevesebb alkatrész és a kevesebb szervizlátogatás miatt kieső bevételeket az, hogy az autó életciklusát kitoljuk és megpróbálunk minél több ügyfelet megtartani. A jelenlegi üzleti modellel ez a fajta hűség és kapcsolatépítés nem lehetséges.”

Érdekes adat, hogy a Volkswagen haszonkulcsa az amerikai kontinensen csupán 1-2% körül van, míg a legtöbb gyártó esetében ez inkább 2,5%. A VW terve nagyjából abból áll, hogy a kereskedelmében felmerülő költségeket csökkenteni fogja, lehetővé téve az ügyfelek számára azt, hogy egy egyszerű (maximum 5 lépéses) online alkatrész rendelő rendszerben leadhassák igényeiket és figyelemmel kísérhessék a szállítási folyamatot. Ezután csupán a márkakereskedőt kell meglátogatnia. Ezzel jelentősen csökkenthetőek a kereskedelemben résztvevő alkalmazottak száma, miközben egy egyedülálló és zökkenőmentes javítási-vásárlási élményt tudnak nyújtani a vásárlóknak.

[ult_createlink title=”Kövess minket a Facebookon! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”][ult_createlink title=”Csatlakozz az „Elektromos autó tippek és kérdések„ Facebook csoportunkhoz! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”][ult_createlink title=”Légy Vendégblogger! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!