Tesztvezetés: Tesla Model 3

0

Egy amerikai autós magazinnak sikerült lecsapnia egy Model 3-ra és letesztelték a srácok, mi a helyzet vele. Gondoltuk, megosztjuk veletek a tapasztalataikat, hátha egy leendő tulaj is olvassa ezt!

Úgy tűnik, a Teslának végre sikerült felpörgetnie a Model 3 termelést. Az elérhetőség első 5 hónapjában nagyjából 700 darabot sikerült csupán leszállítani, azt is javarészt Tesla alkalmazottaknak. A többiekhez, akik 20 hónapja letettek 1000 dollár foglalót, most kezdenek szállingózni az első darabok.

Ezért tudták csak most letesztelni az autót, hiszen még mindig ritka mint a fehér holló. A teszt írója is csupán egy szerencsés barátnak köszönheti, hogy alaposabban szemügyre vehette. Először az összeszerelés minőségét nézte meg és hát igaza volt a korábban a fórumokban is említett hibáknak: a külső elemek illesztése sok helyen hagy kívánnivalót maga után. Többet is, mint az elnézhető lenne egy ilyen autónál.

A motortérben is van egy kisebb hely kialakítva, ez a Model S-ben is így van és ugyanakkora. A hátsó ülések is nagyon kényelmesek, a fejnek is marad elég hely, bár fura lehet a hátsó utasoknak, hogy a fejük felett a teljes egészében üvegből álló tető van csupán. Az első ülések rendkívül kellemes ücsörgést tesznek lehetővé, a tesztelő szerint talán még kényelmesebb is, mint a Model S-ben lévő.

A központi érintés-alapú vezérlőpanel használata megszokást igényel, hiszen dedikált fizikai gombok nem nagyon vannak az utastérben. Sőt, talán a Tesla kicsit túlzásba is vitte az egyszerűsítést. Túl sokszor kell a kijelzőre nézni az információkért, vagy bármilyen funkció aktiválásáért. De ezt igazából minden vásárlónak magának kell megítélnie. De az tény, hogy az ablaktörlő bekapcsolásáért is bizony muszáj lesz a kijelzőt tapicskolni.  A kormány gombjai alapból a tükröket (a külsők is fényre sötétedőek és automatikusan behajlanak) állítják, de bizonyára van mód más funkciót hozzájuk rendelni.

További hátrány, hogy a kilátás hátra bizony nagyon nem jó. Annyira nem, hogy a pilóta sötétben nem látta, hogy a pirosnál áll mögötte egy autó. Az autó fara túl magasan van, ezért nem látható a hátunk mögött haladó fényszórója, ha kicsit közelebb állnak meg hozzánk.

Összefoglalva, a kényelmetlenségek-hibák ellenére a tesztelőnek nagyon tetszett az autó és természetesen az ő saját példányát is már valahol szorgos kezek szerelik épp össze.

[ult_createlink title=”Regisztrálj a fórumunkba! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fforum%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”][ult_createlink title=”Legyél Vendégblogger! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”][ult_createlink title=”Kövess minket a Facebookon is! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!