A Tesla 8.000$-t veszít percenként

1

Sokan úgy gondolják, hogy a múlt hét pénteken debütáló űber Roadster csak a problémák leplezése miatt került bemutatásra. A jelen levők a Semi Truck bemutatóra kaptak meghívót, a „one more thing” klasszikussal Elon Musk pedig tovább emelete a tétet, és a teleportáló puskájával egy másik dimenzióba repített minket! Így könnyen kijelenthető, hogy a szuper elektromos autó ellopta a show-t a Semi Truck elől.

Az eredmény egyértelmű, tisztán látni hogy reagált a Social Media a Tesla bejelentésére! A Roadster letaszította a trónról a Semi Truckot (kék – Tesla Semi; piros – Tesla Roadster) Csak a Roadster-ről beszéltek az internetezők.

Valljuk be, ezen az eseményen nem a tipikus kaliforniai szakállas kamionosok krémje volt jelen mint meghívottak, akik egy környezetkímélő kamionra vágytak. Hanem olyan emberek akiknek a részévé vált már a Tesla. Vloggerek, celebek, pénzes emberek. Ez pedig nagyon sok embernek feltűnt, ezért el is indult a konteó gyár! Miszerint a meghívottak már tisztában voltak a ténnyel, hogy egy másik „valamit” is bemutat Elon Musk, és arról a „valamiről” fog beszélni majdhogynem az egész világ! Lehet benne valami, mert sikerült!

A Roadster egy kiváló elektromos sportautó – lesz, aminek az 1,9 másodperces gyorsulása eszméletlen. De, sajnos nem csak a Roadster sebességmérője az egyedüli ami ilyen gyorsan pörög!

A Bloomberg adatai szerint az elmúlt 12 hónapban a Tesla 8.000 dollárt égetett el percenként valós eredmény felmutatása nélkül. Óránként pedig majdnem fél millió dollárt! Anno a General Motors alelnöke Bob Lutz pedzegette, hogy újabb tőkeemelés következhet be a Tesla háza táján. Igen, az elemzések szerint ha valós eredmények felmutatása nélkül haladnak így tovább akkor kevesebb, mint egy éven belül, pontosan augusztus 6-án kifogyhatnak a tartalékukból.

Ez persze változhat, ha Elon Musk jóslatai bejönnek és elkezdődik a Model 3 normál ütemű sorozatgyártása. Ebből végre pénz is állhat a házhoz, mindenesetre erre még pár hónapot kell várni. Addig pedig a pénz nagyon gyorsan fogy, ezért történhetett meg ismét az, hogy Musk úgy kér pénzt a potenciális ügyfelektől, hogy autót cserébe még évekig nem tud nekik adni. A 200 ezer dollár körüli árral rendelkező Roadster esetében 50 ezer dollár a foglaló, ám ami ennél is érdekesebb, hogy azoknak, akiknek a Founders Edition-re fáj a foguk, egyszerre, a teljes 250 ezer dollárt le kell tenniük az asztalra –mindezt úgy, hogy a legoptimálisabb esetben is két évet kell várniuk a megjelenésre. Ha érkezik 1000 ilyen megrendelő, máris negyedmilliárd dollárral gazdagodik a Tesla, és akkor ehhez még hozzájönnek a hagyományos változatra befizetett előlegek is.

Pár napja kiderült a Semi Truck várható ára is. Az egyetlen töltéssel közel 500 kilométer megtételére képes változat ára 150.000 dollár (~39 millió ft.), a jóval nagyobb 800 kilométeres hatótávolságot nyújtó variánsért pedig “csak” 30 ezer dolláros felárat kell fizetni (~8 millió ft.). Sajnos itt jelentősen megnőtt a foglaló összege, ugyanis az eddigi 5000 dollár helyett az első két rendelésnél már 20.000 dollár (~5 millió ft.) előleget kér a Tesla, azoknak pedig, akik a 200 ezer dollárba kerülő Founders Edition-re vágynak, a Roadsterhez hasonlóan a teljes vételárat ki kell fizetniük.

3 napja pedig valami elindulhatott, mivel egyre több átlag előrendelő kapta meg a meghívóját a Model 3 konfigurációs oldalára. Itt ki tudják választani a kocsi színét, és hogy milyen csomagokkal legyen felszerelve az autó. Ez némi bizakodásra ad okot, mivel az előrendelők akár már 4 hét múlva (karácsonyra) megkaphatják régóta várt autójukat. Remélhetőleg végleg megoldották a problémát amiért nem tudták időben elkezdeni az új generációs 2170-es akkumulátorcellák gyártását.

Azonban nem szabad elfelejteni, hogy az utóbbi negyedévben a Model 3 gyártására és felgyorsítása érdekében történő cégfelvásárlásokra (Grohmann Engineering, Perbix) több mint egymilliárd dollárt költött a Tesla, ami egyhamar egészen biztosan nem fog megtérülni. Ezen kívül még az ügyfelek bizalmával is játszik a vállalat, hiszen  a 400 ezer Model 3 megrendelőből is akadtak olyanok akik az ígérgetés után hátat fordítottak a gyártónak és visszakérték a pénzüket.

Valóban veszteségesen működik a Tesla, mivel az új modellek, gyártási folyamatok automatizálása, saját töltőhálózat fejlesztése és telepítése miatt hihető, hogy percenként 8000$-t égetnek el. De ezt nézzük egy befektetésnek! Az is könnyen elképzelhető, hogy Lutz-nak lesz igaza, és hamarosan újabb forrásbevonásra kényszerülhetnek, de ez a lépés viszont nagyon messze áll attól, hogy a cég csődöt jelentsen. A részvényesek és a piaci szereplők pedig úgy látják, hogy a Tesla értékesebb mint a többi autógyártó. A tőzsdén a jövőt árazzák, a Tesla pedig a jövőben is vezető szerepet tölthet be az elektromos autók gyártásában, ezért is adnak neki bizodalmat. Mindenesetre drukkolok nekik, mégis egy úttörő cégről van szó. Ha, a Tesla nem indult volna el az elektromos autó vonalon, akkor még mindig egy helyben toporognánk és várnánk, hogy melyik autó gyártó cégről derül ki, hogy ismét csalt!

[ult_createlink title=” e-autósok közössége! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!