Nagyon régóta elektromos bringákat, elektromos motorokat szerettem volna használni, ami az utóbbi időben sikerült is. Ez annyira megfertőzött, hogy alig vártam, hogy az elektromos autók elérhetőek legyenek. Ezért lecserélve a 2 literes dízel autóm, egy jóval erősebb és okosabb autóra váltottam. Mégpedig egy BMW i3 60Ah (22kWh). Igaz, REX-es(Range Extender), ami annyit jelent, hogy van benne egy beépített aggregátor. Tudni kell róla, hogy ugyan hybridnek nevezik az autót, de ha utána nézünk akkor láthatjuk, hogy a hybrid modellek tudják közvetlen hajtani az autót is, míg a REX csak elektromos áramot tud termelni.

Több okból választottam ezt az autót, talán az egyik és legfontosabb, hogy a BMW i3 az egyetlen autó ami teljesen elektromos autónak lett tervezve/gyártva. Tudatosan ezt a modellt választottam, majd 3 hónapot olvastam, tanulmányoztam az autót és szinte minden videót, leírást elolvastam és megnéztem. Alumínium és karbon utascellából áll, bővíthető, cserélhető és akár könnyen javítható az akkuja.

Átlagosan egy töltéssel 150-180 kilométert tudok menni, igaz volt már 206 kilométer is, de ez egy használhatatlan tempó volt, inkább olyan nézelődős, kocsikázós. A fogyasztási adatok jó időben 11kWh/100km. Most hogy bejöttek a hidegek ez a fogyasztás felugrott 12,6kWh/100km-re. A fűtéssel kb 10-15km hatótávot veszt egy komolyabb autó,de ha hőszivattyús változatot vesz valaki,ennél is kevesebb hatótáv fog veszni. REX-et nem használom, ha nem muszáj, tehát ezzel nincs bővebb infóm, bár szerintem a REX-et nem nagyon érdekli mire használom a termelt energiát ,mivel valójában az aggregátorok üzem órára működnek, de itt számol a computer ami a 9liter benzinre 190km ható-távolt ajánl fel.

Hirdetés

Viszont volt egy külföldi autókázásom is, amivel 1600 kilométert kellett megtennem, ekkor használtam a REX-et, a fogyasztásom pedig kb 4,5liter/100km körül alakult, átlagosan 80-90km/h tempó mellett. Magyarországon a 3hónap/11,000km megtétele alatt talán 15liter benzint égettem el, és ez is csak azért volt mert Szabadkára mentem és nem tudtam teljesen megfordulni elektromosan közel 400km-en, illetve 1-1alkalommal mikor hibás volt a töltő és nem jutottam volna el a célomig. Összegezve, Magyarországon szinte bárhova el lehet jutni elektromosan, csak jól utána kell nézni.

Az autót 100%-ban első autónak használjuk, nincs másik autónk. Szinte mindig otthon töltöm. Van egy pici naperőművem 2kW-t tud, a leglassabb töltési sebességgel folyamatosan tölthetem nappal. Ily módon napi 50-80kmt kaphatok ami elegendő nekünk a mindennapokra, így teljesen ingyen használom.

Mikor megvettem, akkor volt egy zavaró pici hibája, mégpedig a hatótávot hibásan számolta. Elvittem egy BMW szervizbe, ahol kapott egy szoftver frissítést és már jól írja az adatokat. Ezen kívül semmi hibája nem volt szerencsére. 100%-osan megvagyok elégedve az autóval! Dinamikusan gyorsul, nagyon sportosan vezethető, teljesen halk és letisztult a rendszer. Szerintem, ha valaki egyszer bele ül egy ilyen autóba, többet nem tud lemondani róla.:) Nagyon ajánlom azoknak akiknek a  mindennapokra kell egy autó. Ha nem megy többet napi 50-100 kilométernél ez az ideális választás. Esténként feltöltheti és idegeskedés mentesen kocsikázhatnak, akár nagyobb városi dugóban is.

Nem gondolkozom most másik autóra váltáson, ugyanis annyira tökéletes számomra ez az autó, hogy nem is cserélném le. Ha, esetleg nagyobb igényem lenne, akkor a jelenlegi piacon nem tudnék jobbra váltani. Most sok embernek akik elektromos autót nézegetnek, rögtön azt mondják hogy ott a sokkal jobb TESLA. Biztos, hogy jobb? Vagy csak túlárazott autó? TESLA -nál az egyetlen érv a hatótáv, semmi más! Szerintem! Az autopilot funkciót nem érzem még használhatónak teljesen, jó játék stb…annak még idő kell, lehet hogy több idő, mint az emberek zömének hogy át álljanak belsőégésű autóról elektromosra!
A hatótáv pedig nem teljesen probléma. Az i3-nál megjelent a 33kWh akku is ami kompatibilis a 22kWh verzióval. Ha minden igaz jövőre jön a 44kWh akku pakk is és kompatibilis lesz az is. Ha később 44kWh akkura váltanék, akkor azzal az akkuval  akár már a 400km-es táv is megtehető.

Sokan kérdezik, hogy megéri-e, meg hogy mikor térül meg. Számoljuk hivatalosan azonos teljesítménnyel rendelkező autóval… a BMW i3 170Le -s, ami kb egy 2literes benzinesnek felel meg. Egy 2literes 170Le-s benzines autó kb. 8litert kérhet 100km-en 90-100km/h tempó mellett. Az i3 100km-en ugyan ezen tempó mellet 11-12kWh fogyaszt. Ez forintosítva kb. így alakul:
8x 360ft benzin árral számolva 2880ft/100km
12x38ft EON díj 456ft/100km

Vagyis, ha mindkét autós kapna 2880ft-ot, akkor a benzines 100km-t tudna megtenni, az elektromos pedig 600km-t tudna ebből a pénzből.
Megéri? 🙂
Tisztán megéri igaz?

Elindult a Vendég Bloggereink szekciója!

Kedvet kaptál Te is, hogy bemutasd az autód? Hétvégén egy hosszabb útra indultál? Vagy csak írnál a kocsiról pár szót?

Küldd el nekünk az admin@e-cars.hu címre, Vendég Blogger címmel!