A Tesla elég komolyan nyomul a kínai piacon is, amit érthetően nem akar elveszíteni. Ezért tegnap léptek egy merészet és bemutatták a frissített Model S-t és a Model X-t, amit sikerült is egy kicsit elcsúfítani.

A Tesla szerintem egy letisztult, sallangoktól mentes autó. A töltő nyílást is sikerült egy olyan helyre rejteni ami nincs szem előtt, mégpedig a bal hátsó lámpa búra egy része alá. Még inkább egyedivé tette így az autót! Ez alatt csak a csatlakozó típusai változnak. Az USA-ban és Kanadában a Tesla a saját csatlakozóját használja, Európában és Kínában pedig a Mennekes Type2-t.

Azonban ez tegnap változott. Ahogy az elektromos járműipar növekszik, az autógyártók és a töltőhálózat üzemeltetők megpróbálnak valami együttműködésre utaló töltési szabványt kitalálni. Miközben alkalmazkodnak a különböző piacokra vonatkozó egyedi követelményekhez. A kínai kormány kifejlesztette saját GB/T töltési szabványát, saját csatlakozóval(3 fázisú AC és 250 és 400 volt DC)

A Tesla is változtatott, az új frissített modelljeire felkerült egy hagyományos autóról már jól ismert “tankbetöltő nyílás”. Amiben egy Type2 és egy kínai GB/T csatlakozó került (eddig a Tesla áthidalta egy ingyenesen elérhető GB átalakítóval a töltés nehézségeit). Ez csak a kínai piacra szánt autók oldalán fog megjelenni. Pedig a Tesla elég nagy pénzeket fektet bele Kínában a saját Supercharger hálózatának kiépítésébe is. De, ezzel a lépéssel lehetővé teszi a tulajdonosoknak, hogy könnyebb hozzáférhetőséget biztosítson az ország növekvő nyilvános töltőhálózatához is. Mivel Kína is beállt a ZEV (Zero Emission Vehicle) programba aminek a célja, hogy 2020-ig 5 millió elektromos jármű közlekedjen az utakon és a kormány pedig 12.000 új töltőt telepítsen. Továbbá kidolgoztak egy ösztönző tervet, ami magában foglalja hogy további 20 milliárd dollárral támogatja a 4.8 milliós lakosságát, hogy otthoni töltő boxokat alakítsanak ki.

Európában is egyre nagyobb számban szaporodnak el a CCS-es töltők. Egyelőre nincs hír, hogy a Tesla itt is meglépné, hogy egy dual portot létrehozva, kialakítsanak egy nyílást a kocsi oldalában. Bár Európában elég sok Supercharger-t sikerült eddig telepíteniük, ami tovább növekszik. És nagyon sok Tesla Destination Chargers-t is lehet találni ami mind Type2.

[ult_createlink title=”Ide kattintva csatlakozhatsz e-autós közösségünkhöz! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fforum%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]